בשל ההגבלות: טקס הזיכרון ל-7.10 - במעמד המשפחות בלבד

בשל המצב הביטחוני והגבלות פיקוד העורף על התקהלויות במרכז הארץ, מארגני טקס הזיכרון הלאומי ל-7 באוקטובר הודיעו כי הוא יתקיים בנוכחות קהל מצומצם בלבד מקרב המשפחות השכולות ומשפחות החטופים. מהמארגנים נמסר: "מבקשים מהציבור לצפות בטקס יחד עם יקיריהם, ולעמוד יחד דקת דומיה ב-19:10 בסולידריות עם המשפחות"

יונתן שמריז

בשל המצב הביטחוני והגבלות פיקוד העורף על התקהלויות במרכז הארץ, מארגני טקס הזיכרון הלאומי ל-7 באוקטובר הודיעו הערב (שבת) כי הוא יתקיים בנוכחות קהל מצומצם בלבד מקרב המשפחות השכולות ומשפחות החטופים.

הטקס שייערך ביום שני 7 באוקטובר בשעה 19:00, יועבר בשידור חי בכל ערוצי הטלוויזיה בישראל ובכ-50 רשתות זרות מכל העולם. מעל 150 ערים בישראל ובעולם הודיעו על כוונתם לארגן הקרנה קהילתית של הטקס. צפויות הקרנות במקומות נוספים.

ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ בארי | צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

מהמארגנים נמסר: "הכרטיסים ששוריינו עבור הקהל הרחב מבוטלים. הטקס צפוי להיות קשה לצפייה וכואב, ואנו מבקשים מהציבור הרחב להישמע להנחיות מצילות החיים ולצפות בו יחד עם יקיריהם בקהילות השונות. לאחר מכן אנו מזמינים את אזרחי המדינה לעמוד יחד בשעה 19:10 לדקת דומיה בסולידריות עם המשפחות שיהיו בפארק".

יונתן שמריז, אחיו של אלון שנחטף ונהרג בשוגג מאש צה"ל בעזה, מייסד 'קומו' וממארגני הטקס: "כפי שהבטחנו לכם ולעצמנו, הטקס יתקיים בכל תרחיש ויצפו בו מיליונים בישראל ובעולם. אני מבקש להתנצל מעומק הלב בפני כל מי שנרתמו, דחפו, תרמו, התרגשו וציפו לחבק את המשפחות שיהיו איתנו בפארק. עוד יבואו ימים טובים, בהם נעמוד יחד כולנו, בלי הגבלות ובלי מחיצות".

תמונות החטופים בכיכר החטופים בתל אביב
תמונות החטופים בכיכר החטופים בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כאמור, כ-50 גופי תקשורת בינלאומיים כבר עדכנו על הגעתם לסקר את הטקס, בהם מארה"ב, סין, רוסיה, ארגנטינה, יפן, אוסטרליה, איחוד האמירויות, הודו, שוודיה, פורטוגל, פוארטו ריקו, מקסיקו וכלל סוכנויות הידיעות המרכזיות בעולם. מהמארגנים נמסר כי "מעבר למטרתו המרכזית של הטקס בזיכרון הנופלים ובהנצחתם, הטקס יעלה את המודעות לזוועות שביצע חמאס ב-7.10, ואת הימצאותם של חטופים ברצועת עזה, לצופים בכל רחבי העולם".