הרוג שלישי תוך שעות: נקבע מותו של פועל באתר בנייה בגלבוע

בלאל ג'בארין בן ה-56 חולץ ללא רוח חיים לאחר שנפל לבור בגובה של 8 מטרים בעת עבודתו ביישוב גדיש. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע

זמן צפייה: 00:13

תאונת עבודה נוספת: בלאל ג'בארין, פועל בן 56 תושב מושירפה שבוואדי עארה, נהרג היום (ראשון) באתר בנייה ביישוב גדיש שבדרום עמק יזרעאל. הפועל נפל לבור בגובה של 8 מטרים, ולאחר כשעתיים וחצי של פעולות חילוץ מורכבות הוא חולץ על ידי צוותי כיבוי הצלה כשהוא ללא רוח חיים, וצוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותו.

משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות האירוע בשיתוף חוקר תאונות עבודה של משרד העבודה והרווחה שהוזמן לזירה. הפראמדיקים של מד"א זיו שייקביץ ומאור משה סיפרו: "כשהגענו למקום הבחנו בבור עמוק שבתוכו נקבר תחת אדמה שקרסה, פועל כבן 50 הוא היה ללא סימני חיים ולאחר פעולות חילוץ ממושכות קבענו את מותו".

בלאל ג'בארין, הפועל שנהרג לאחר שנפל לבור ביישוב גדיש
בלאל ג'בארין, הפועל שנהרג לאחר שנפל לבור ביישוב גדיש

מפקד האירוע רב מטעם כוחות הכבאות וההצלה רשף מיכאל גולדנברג הוסיף: "בשל מורכבותו ואופיו של אירוע מסוג זה מיד עם קבלת ההודעה הוחלט להקפיץ את היחידה לחילוצים מיוחדים לזירה. עם הגעת הצוותים הראשונים לאירוע התקבלה תמונת המצב ונראה כי הלכוד מחוסר הכרה ואינו מתקשר עימנו, לאחר עבודה סיזיפית ומורכבת חולץ הפועל אשר היה לכוד מתחת לערימת אדמה וצינור שהקשה מאוד על פעולת החילוץ. גורמי רפואה קבעו את מותו במקום".

ניידת מד''א אתר בנייה
ניידת מד''א אתר בנייה | צילום: דוברות מד''א

מוקדם יותר היום, באתר בנייה בטירת כרמל אירעה תאונת עבודה נוספת, כאשר מכולה שנפלה מגובה הובילה למותם של שני קרובי משפחה בשנות ה-20 לחייהם: חסן ודיאב ותאד, מהיישוב ג'ת שבמשולש. שלושה בני אדם נוספים נפצעו בינוני ואחד במצב קל.

המשטרה מסרה כי פתחה בבדיקת נסיבות התאונה, שהתרחשה ברחוב הפלמ"ח בעיר. על פי עדויות מהמקום, מעלית המשא של אתר הבנייה נפלה מגובה של 12 קומות על מכולת המשרדים, שהייתה גם היא בגובה, התהפכה ומחצה למוות את השניים. שלושה אנשים ששהו בתוך המכולה נפצעו.