גורם ביטחוני: ההמלצה לישראלים באיסטנבול - להישאר במלון

6 בני אדם נהרגו ו-81 נפצעו בפיגוע שאירע בשדרות איסתיקלאל שבעיר הטורקית, שככל הנראה בוצע על-ידי מחבלת. גורם ביטחוני בישראל לתיירים המבקרים במדינה: "הישארו במלון עד שדברים יתבהרו, הקשיבו לההנחיות גורמי הביטחון הטורקים, הסתירו זהות ישראלית ושמרו על עירנות"

זמן צפייה: 03:30

הפיגוע בשדרות איסתיקלאל באיסטנבול שבטורקיה שאירע מוקדם יותר היום (ראשון) גבה את חייהם של שישה בני אדם, ולפי שעה מספר הפצועים עומד על 81. גורם ביטחוני בישראל אומר  כי "ההמלצה היא כרגע להישאר במלון עד שדברים יתבהרו, ולהקשיב להמלצות ולהנחיות של גורמי הביטחון הטורקים". בישראל, בין היתר גם מצד שר הביטחון בני גנץ, העבירו מסר לטורקים שישראל נכונה לסייע בחקירת האירוע הזה.

עוד אמר הגורם כי יש "לעדכן קרובי משפחה על מיקום בטיול, להימנע מפרסום ברשתות החברתיות על מיקום, להתרחק מהפגנות והתקהלויות, לשמור על עירנות, להסתיר זהות ישראלית, לא לעלות על רכבים לא מזוהים וכו'. אנו מחדדים כי אזהרת המסע לטורקיה מוגדרת ברמה 3, שזו רמה בינונית, וכנגזרת מומלץ להימנע מנסיעות שאינן חיוניות".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1311222015' autoplay='0' credit='' desc='ההנחיה לישראלים: אל תצאו מהמלון' poster='' kid='1_hdubw7we' duration='']

קודם לכן אישר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כי מדובר באירוע טרור, והוא הוסיף כי מדובר באישה שהייתה חלק מרכזי באירוע, וככל הנראה פעלה בשתי זירות, נמלטה, וכרגע טרם הצליחו להגיע אליה. האירוע נמצא תחת חקירה.

זירת הפיצוץ באיסטנבול
זירת הפיצוץ באיסטנבול | צילום: רויטרס

זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה
זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה | צילום: רויטרס

זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה
זירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה | צילום: רויטרס

לפי עדכונים מהרשתות החברתיות בטורקיה, הפיצוץ התרחש בכניסה לרחוב עדנאן, בשדרת הקניות המרכזית. עיקר הנפגעים נמצאו בסמוך לחנות "מנגו", ולפי שעה פצועים בדרגות פציעה שונות, רובם תיירים. לפי דיווחים ברשתות החברתיות בטורקיה, מושל איסטנבול היה הראשון לאשר שישנם הרוגים בזירה.

בחודשים האחרונים היו התרעות בטורקיה על פיגועים איראניים נגד ישראלים. מירי דבוש, מדריכת טיולים שנמצאת בזירה, סיפרה לחדשות 13 בדמעות: "היינו ממש בכיכר, הייתה פה בהלה רצינית. יש כאלה שאומרים שזה היה פיצוץ גז. יש פה אמבולנסים משטרות. חסרה לי מישהי בקבוצה, מלא אנשים רצו, זה נראה קטסטרופה המונית". אלון אזולאי, מטייל בטורקיה: "אנחנו רק הגענו למלון שמענו פיצוץ עז. יש פה הרוגים רבים, הנהג שלנו הספיק לצלם את הכל. ממש מחריד. נכנסנו למלון, כרגע יש אמבולנסים ומשטרה, מלא אנשים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211131537' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_vjbfirie' duration='']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-221131542' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_lupb8ora' duration='']

כוחות הצלה בזירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה
כוחות הצלה בזירת הפיצוץ באיסטנבול, טורקיה | צילום: רויטרס

בשנת 2016 אירע פיגוע התאבדות בשדרות איסתיקלאל. באותו אירוע, שבוצע על ידי פעיל דאעש, נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו 36 נוספים. שלושה מההרוגים ועשרה מהפצועים היו ישראלים.