אישה בחודש התשיעי נפטרה משפעת בירושלים - התינוק נולד בריא

בת 31 אושפזה לאור התדרדרות במצבה, לאחר שלקתה במחלה. למרות שיפור בימים האחרונים, מערכות גופה קרסו והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה. עם אשפוזה, היא עברה ניתוח קיסרי במהלכו נולד בנה

אמבולנס (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

תושבת ירושלים בת 31, בחודש התשיעי להריונה, נפטרה הבוקר (שישי) לאחר שלקתה בשפעת. עם אשפוזה עברה ניתוח קיסרי במהלכו נולד תינוק בריא ולאחריו הונשמה והורדמה בשל סיבוכים נשימתיים.

האישה אושפזה במרכז הרפואי הדסה הר הצופים לפני שבועיים, לאור התדרדרות משמעותית עקב מחלת השפעת ממנה סבלה. למרות שיפור שחל במצבה בימים האחרונים, הלילה קרסו מערכות גופה ועל אף מאמצי החייאה אינטנסיביים שביצע צוות היחידה לטיפול נמרץ, הוא נאלץ לקבוע את מותה.

מוקדם יותר השבוע הובהלה ילדה בת 8 וחצי מאזור השרון למיון ילדים בבית החולים מאיר בכפר סבא, לאחר שנדבקה בשפעת זן A, והיא מורדמת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. הילדה סבלה מחום וכאב גרון במשך יומיים, והיום התעוררה בביתה עם קושי נשימתי כבד.

בני משפחתה החלו בביצוע הנשמה ופעולות מצילות חיים, ובהמשך פונתה בסיוע מד"א לבית החולים. מיד עם הגעתה למיון היא הוכנסה לחדר החייאה, קיבלה טיפול תומך ובהמשך הועברה לחדר ניתוח. בעקבות אבחנה של בצקת חמורה בדרכי הנשימה היא הורדמה והונשמה.