כ-15 אלף בעצרת למען החטופים בירושלים: "להחזיר את כולם"

לאחר שהחלו לצעוד מעוטף עזה ביום רביעי, המפגינים למען החטופים הגיעו לירושלים, לעצרת מיוחדת בכיכר פריז ב-20:00. בין המשתתפים, חטופים שחזרו מהשבי. קלרה ופרננדו מרמן, גבריאלה ליימברג ולואיס הר - אמרו: "באנו לתת כוח להמשיך"

זמן צפייה: 03:10

לאחר שהחלו לצעוד ביום רביעי, בני משפחות החטופים ופעילים נוספים הגיעו הערב (שבת) לירושלים - ומקיימים עצרת ענק בכיכר פריז ב-20:00. בנוסף לבני המשפחות השתתפו בצעדה גם חטופים שחזרו מהשבי, בהם קלרה מרמן, פרננדו מרמן, גבריאלה ליימברג ולואיס הר.

לואיס הר, שחולץ מרפיח במבצע צבאי לפני כשלושה שבועות, ורעייתו קלרה מרמן, שאחיה פרננדו חולץ גם הוא באותו המבצע, מסרו: "אנחנו מגיעים למבשרת כדי להזניק את הצעדה, כי אנחנו שותפים, וכדי שכולם יחזרו במהרה. מקווים לראות את כולכם". בשעה 13:00 צפויים להגיע הצועדים להתכנסות בקניון הראל במבשרת ציון, ובשעה 14:00 יגיעו יחדיו לכיכר צרפת שבירושלים. בשעה 20:00 כאמור צפויה להתקיים עצרת בכיכר פריז.

[brightcove_iframe video_id='news-part-24231551' autoplay='0' credit='' desc=' לפיד בצעדה למען משפחות החטופים' poster='' kid='1_n940h3e6' duration='0']

צעדת המשפחות יוצאת ממבשרת ציון
צעדת המשפחות יוצאת ממבשרת ציון
צעדת משפחות החטופים
צעדת משפחות החטופים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

גבריאלה ליימברג: "אני מתרגשת לראות את כולם כאן. התמיכה שאתם נותנים לנו מחזקת אותנו. כולם צריכים להגיע לעצרת הערב בכיכר פריז. שכולם יחזרו הביתה הדרך ארוכה ומתישה והגוף והנפש כואבים. באנו לכאן היום כי יש תקווה. הדרישה המשותפת שלנו היא תקווה ואור. לא נוותר ונמשיך לצעוד אתכם עד שכולם יחזרו. יחד עם כל עם ישראל, נחזיר את כולם כולל הנרצחים. את כולם עכשיו". קלרה מרמן הוסיפה: "היינו שם, אנחנו יודעים מה זה. באנו לכאן לתת לכם כוח להמשיך, לצעוד, לדרוש, להילחם - שיחזרו עכשיו. לא נוותר עד שכולם יחזרו. את כולם - עכשיו".

רוני אדר, אחות של תמיר אדר ז"ל: "אחי נרצח בשביעי לעשירי וגוםתו עדיין שמה. תודה לעם ישראל על התמיכה וחשוב שהם ידעו שזה לא לבד. כמו שזה קרה בבית שלי, זה היה יכול לקרות לכל בית אחר במדינה. קוראת לכולם להגיע לעצרת הערב ולתמוך בנו".

חברי הקבינט בני גנץ וחילי טרופר בצעדת משפחות החטופים
חברי הקבינט בני גנץ וחילי טרופר | צילום: מטה משפחות החטופים

צעדת "מאוחדים למען החטופים" יצאה לדרך לפני כשלושה ימים מקיבוץ רעים שבעוטף עזה, והמשיכה כל הדרך לרישולים. במהלך הצעדה, המשתתפים נשאו 134 אלונקות, בהובלת הורי החיילים החטופים, מספר הזהה למספר החטופים שעדיין נמצאים בשבי חמאס. הורי החיילים מסרו הצהרה מיוחדת לתקשורת, בה נכחו גם יו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה השר בני גנץ והשר חילי טרופר. גנץ הבטיח למשפחות כי השבת יקיריהם היא משימה עליונה: "המשימה לנצח ולהביא את כולם הביתה היא משימה של כולנו כל הזמן, והיא בקדימות העליונה ביחס ולצד כל מטרה חשובה אחרת".

בדרכם עברו בני המשפחות ותומכים רבים בערים קריית גת, בית גוברין, בית שמש ושדרות - שם קיימו טקס הזדהות בסמוך לתחנת המשטרה בעיר, שהוחרבה ב-7 באוקטובר לאחר שנכבשה על-ידי מחבלי הנוח'בה. בלילות התארחו הצועדים אצל משפחות שונות בערים בהן עברו.

ממטה המשפחות נמסר בתחילת הצעדה: "החזרת החטופים היא המשימה הלאומית של כל עם ישראל - אין אדם במדינת ישראל שלא רוצה לראות את החטופים בבית. האחדות היא זו שהביאה לשחרורם של 117 חטופים בעסקה הקודמת, והאחדות היא זו שתביא לשחרור כל החטופים בעסקה הנוכחית. אנו קוראים לכל עם ישראל: הצטרפו אל המשפחות היקרות במסע להחזרת יקיריהם - מסע של תקווה ואחדות. כולנו תקווה שנצטרך לעצור את הצעדה למשמע חדשות טובות".

צעדת משפחות החטופים
צעדת משפחות החטופים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

המשטרה נערכת בכוחות גדולים להפגנה בקפלן: "לא לצבוע את השוטרים בגוון פוליטי"

במקביל, המשטרה אישרה את קיום המחאה בקפלן הערב ,"במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה. לקראת המחאה המתוכננת, המשטרה נערכת בכוחות גדולים, במטרה להכווין את התנועה ולאבטח את המשתתפים במחאה. עם זאת, אנחנו ערים לשיח בתקשורת וקוראים לכל המארגנים והמפגינים שהתעמתו בשבוע האחרון עם השוטרים, לא לצבוע את השוטרים בגוון פוליטי ולא להפר את הסדר, השוטרים אינם צד במחאה והם נמצאים שם כדי לשמור ולאבטח את המשתתפים, וחובתם לשמור על הסדר הציבורי מתוקף החוק.

החסימות בתל אביב מ-17:00:
▪️ רחוב קפלן מרחוב אבן גבירול עד רחוב מנחם בגין בשני הכיוונים.
▪️ צומת קפלן-דרך מנחם בגין לצפון ולדרום.
▪️ רחוב לסקוב מרחוב קרליבך עד רחוב קפלן לצפון.
▪️ רחוב הפטמן מרחוב שפרינצק עד לסקוב לכיוון מערב.
▪️ לאונרדו דה וינצ'י מרחוב הפטמן עד קפלן לצפון
▪️ דובנוב משד' שאול המלך עד קפלן לכיוון דרום
▪️ דניאל פריש מאבן גבירול עד דובנוב למזרח.

החסימות בתל אביב מ-18:00:
▪️ העליות למחלף השלום מצפון ומדרום
▪️ רחוב גבעת התחמושת מרחוב יגאל אלון למערב.