"נתפס על מצוף במים עד שאותר": בן 75 שרד לילה שלם בים

הגבר נמשה מהים סמוך לשכונת קריית חיים בחיפה כשהוא בהכרה מלאה ובמצב רפואי טוב, לאחר שנכנס לים אמש בשעות הערב - וכשהחשיך לא הצליח לשוב לחוף. בנו סיפר לחדשות 13: "הוא הלך לשחות והזרם סחף אותו מהחוף פנימה ואז הוא פשוט כל הלילה ניסה להתגבר על הזרם"

חוף ים בחיפה (ארכיון)
חוף ים בחיפה (ארכיון) | צילום: יוס אלוני, פלאש 90

גבר כבן 75 נמשה מהים בחיפה הבוקר (רביעי), סמוך לקרית חיים. צוותי מד"א דיווחו כי הוא היה בהכרה מלאה, ולאחר בדיקות רפואיות שביצעו בו - הוא שוחרר לביתו. "הוא סיפר לנו שהוא נכנס לים בחוף אמיגוס בקרית ים אתמול בערב בסביבות השעה 19:00 ולאחר שהחשיך ולא הצליח לשוב לחוף הוא נתפס על מצוף שהיה במים עד שאותר הבוקר על ידי השיטור הימי שסרק וחיפש אותו סמוך לקרית חיים", סיפר פאראמדיק מד"א חגי קולטון.

"חברנו לשיטור הימי וראינו גבר בשנות השבעים בהכרה מלאה ובמצב בריאותי טוב", הוסיף, "לאחר בדיקות רפואיות הכנתי לו קפה והשוטרים כיבדו אותו בעוגיות, והמתנו עד שבנו הגיע לקחת אותו. היינו בטוחים שאנחנו מגיעים לארוע קשה של נעדר שנמשה לאחר שעות בים ואנחנו שמחים שהארוע הזה הסתיים טוב".

בנו של בן ה-75 ששרד לילה שלם בים אמר לחדשות 13 כי "הוא מרגיש טוב, צריך לוודא שהוא בסדר. הוא הלך לשחות והזרם סחף אותו מהחוף פנימה ואז הוא פשוט כל הלילה ניסה להתגבר על הזרם. הוא שרד 12 שעות בלי כלום. היה סריקות בחוף, שוטרים ולא מצאו אותו. הוא היה קילומטר מהחוף, הוא היה בהכרה. חוץ ממשקפת לא היה כלום עליו. הוא אוהב את הים והמים".

צוותי מד''א סמוך לחוף גורדון בתל אביב
צוותי מד''א סמוך לחוף גורדון בתל אביב | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מוקדם יותר היום, לפנות בוקר, אישה כבת 40 נמשתה מהים סמוך לחוף גורדון בתל אביב כשהיא מחוסרת הכרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי, אך לאחר פעולות החייאה ממושכות נאלצו לקבוע את מותה.