מדליה שביעית למשלחת הישראלית: כסף לנבחרת ההתעמלות האומנותית

עוד הישג אדיר לישראל באולימפיאדת פריז: נבחרת ההתעמלות האומנותית זכתה במדליית כסף במשחקים האולימפיים, לאחר שגברה על איטליה ובולגריה. במקום הראשון - סין. המדליסטיות: "נלחמנו עד הסוף. לא מעכלות שעשינו את זה"

זמן צפייה: 02:52

פריז 2024: נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית זכתה היום (שבת) במדליית הכסף בגמר הקרב-רב במשחקים האולימפיים, לאחר שגברה על איטליה ובולגריה, ואת מדליית הזהב קטפה סין. זאת היא המדליה השביעית במשחקים האולימפיים בפריז, והאולימפיאדה המוצלחת בהיסטוריה הישראלית.

בתרגיל הראשון, במכשיר החישוקים, סיימה הנבחרת הישראלית במקום החמישי עם הציון 35.600, ורק בתרגיל השני שיפרה את מיקומה, במכשיר הסרטים וכדורים, וקיבלה 33.250, וסיימה עם ציון כללי של 68.850, מה שכאמור הקנה לה את המקום השני ואת מדליית הכסף.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1008242135' autoplay='0' credit='טל שורר' desc='ריאיון עם יעל ארד' poster='' kid='1_awpx548x' duration='207']

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1008242100' autoplay='0' credit='' desc='הנשיא בשיחה עם הנבחרת' poster='' kid='1_ycykdlct' duration='372']

את נבחרת ההתעמלות האומנותית מאמנות איילת זוסמן ואלה סמופלוב, והיא כוללת את אופיר שחם, שני בקאנוב, אדר פרידמן, רומי פריצקי ודיאנה סברטסוב. כל אחת מהמתעמלות צפויה לקבל 280 אלף שקלים, כשזוסמן צפויה לקבל 350 אלף שקלים. קפטן הנבחרת, פריצקי, תישא את דגל ישראל בטקס הסיום של האולימפיאדה, יחד עם תום ראובני זוכה מדליית הזהב בשיט.

"כל מה שאני עושה בחיים לא מגיע בדרך הקלה", אמרה זוסמן. "ידעתי שזאת תהיה דרמה, ידעתי שלא נשב רגל על רגל ונזכה במדלייה אולימפית. עבדנו מאוד מאוד קשה בשביל זה. אני כל כך שמחה שעם ישראל, עם כל מה שאנחנו עוברים, שאנחנו יכולים להסב קצת נחת". היא סיימה את דבריה ואמרה: "התרכזנו רק בעצמנו, אנחנו המאמנות אמרנו לבנות את המילים הנכונות שהן צריכות לשמוע ואני חושבת שזה הוכיח את עצמו".

מדליה שביעית לישראל בפריז
מדליה שביעית לישראל בפריז | צילום: הוועד האולימפי בישראל

שני בקאנוב אמרה: "אחרי התרגיל הראשון, שהיה לא הכי טוב, היינו צריכות להתאפס ולעשות את התרגיל השני בצורה הכי טובה. אנחנו נרגשות כל כך, עשינו את זה. המאמנות אמרו לנו להתאפס, לא לחשוב על התרגיל הראשון. ידענו שיש מתחרות מאוד חזקות". אדר פרידמן הוסיפה: "אלה היו יומיים קשים, מורטי עצבים וזה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות. אני עדיין לא מאמינה". המתעמלת אופיר שחם סיכמה: "אחרי התרגיל הראשון, איילת אמרה לנו 'היה, נגמר. עד שזה לא נגמר - זה לא נגמר'. נלחמנו עד הסוף. עוד לא מעכלות שעשינו את זה".

מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג, אמר: "7 מדליות מסמלות את שבעה באוקטובר. כל דגלי ישראל באולם, אין סמלי מזה; אין שליחות גדולה מזו. זה הניצחון שלנו, מכל הלב, מכל הצוות והאנשים שמלווים אותנו".

נבחרת ההתעמלות האמנותית - רגעי השמחה
נבחרת ההתעמלות האמנותית - רגעי השמחה | צילום: רויטרס
נבחרת ההתעמלות האמנותית באולימפיאדת פריז
נבחרת ההתעמלות האמנותית באולימפיאדת פריז | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2024 08 10 At 1

מוקדם יותר, שלי בובריצקי ואריאל נשיא ביצעו את התרגיל השני בגמר בשחייה האמנותית, ולמרות השיפור מהתרגיל הראשון סיימו הצמד במקום ה-11. כמו כן, הרוכב מיכאל יעקובלב השתתף בתחרות האופניים - מסלול (קיירין), והעפיל לרבע הגמר שיתקיים מחר. כמו כן, בריצת המרתון השתתפו גשאו איילה, גירמה אמרה ומארו טפרי, שגם היה הישראלי שהגיע למקום הגבוה ביותר בריצה, המקום ה-26. בעוד ששני הרצים איילה ואמרה סיימו במקומות ה-31 וה-44 בהתאמה.

מארו טפרי, גשאו איילה וגיירמה אמרה
מארו טפרי, גשאו איילה וגיירמה אמרה | צילום: הוועד האולימפי בישראל
דריה אטמנוב
דריה אטמנוב | צילום: הוועד האולימפי בישראל

אתמול המתעמלת האמנותית דריה אטמנוב הגיעה למקום החמישי בגמר הקרב-רב. אחרי שנודעו התוצאות הסופיות, דריה אמרה: "נהניתי מאוד היום, הייתי טובה יותר מאתמול, ניסיתי לתת את המקסימום. גאה בעצמי שהצלחתי להתגבר על נפילת הכדור ולהמשיך את התחרות בצורה ראויה. זה מטורף הדרך שעברתי, לא ציפיתי לשום הישג וזה מרגש אותי. הפציעה שעברתי הייתה קשה אבל זה חיזק, למדתי מזה הרבה. הייתה לי טעות יקרה מאוד בכדור, עשיתי את הכי טוב שיכולתי לעשות. מאחלת לנבחרת בהצלחה, אני אוהבת אותן".

בשבועיים האחרונים זכתה ישראל בשש מדליות נוספות - הישג שיא לספורט הישראלי בכל הזמנים. השייט תום ראובני זכה במדליית זהב, והשייטת שרון קנטור זכתה במדליית כסף. המתעמל ארטיום דולגופיאט, אלוף אולימפי מטוקיו, זכתה במדלייה האולימפית השנייה שלו בקריירה, אך הפעם הסתפק בכסף. את רצף המדליות פתחו הג'ודאים הישראלים, כאשר רז הרשקו וענבר לניר זכו במדליית כסף, ופיטר פלצ'יק זכה בארד.