מת צבי גור, רוצחו של הילד אורון ירדן

גור, שרצח את הילד בן ה-8 לפני 41 שנה, לאחר שחטף אותו ודרש כופר מהוריו, אושפז השבוע במצב קשה. יו"ר ועדת השחרורים קבעה שגור, שהיה במצב סופני, ישוחרר בשטח ביה"ח אך ההחלטה עוכבה

זמן צפייה: 09:12

צבי גור, שרצח את הילד אורון ירדן לפני 41 שנה, מת הלילה (שישי), לאחר שאושפז במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) מוקדם יותר השבוע. השופטת בדימוס אורית אפעל גבאי, היושבת בראש ועדת השחרורים, קבעה ביום רביעי שגור, אשר היה חולה במצב סופני, ישוחרר בתוך שטח בית החולים בגלל מצבו הרפואי אך לבסוף החליטה ועדת השחרורים כי שחרורו יעוכב עד שהפרקליטות תחליט אם לערער על ההחלטה.

קודם לכן, המדינה לא נענתה לבקשתו של גור לשחרור מיידי. הבקשה הוגשה לאחר שגור פונה במצב קשה מאוד מבית הכלא לבית החולים. חוות הדעת שהוגשה על ידי שירות בתי הסוהר קבעה כי ימיו של גור ספורים. המדינה ביקשה מסמכים רפואיים נוספים שיגדירו את מצבו של גור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחוץ לבית הכנסת: יזם נדל"ן מוכר נורה למוות ברחובות

נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון אושפז בבית חולים בשל זיהום

נתניהו התעלם מבנט בטקס ראשי שב"כ, בקהל צעקו: "גם רה"מ כאן"

ביוני 1980 חטף צבי גור את אורון ירדן בן ה-8, קרוב לבית הוריו שבסביון, ודרש מהם שני מיליון לירות (יותר מ-4.5 מיליון ש"ח) בתמורה להחזרתו. גור שרצח את הילד, סחט את המשפחה וביקש דמי כופר בזמן שגופתו של אורון הייתה בידו. הוא הורשע ברצח ונגזרו עליו 45 שנות מאסר. במהלך השנים פנה גור כמה פעמים לוועדת השחרורים בבקשה לשחרור מוקדם, אך נדחה.