הנחלת ערכים ופעילויות שדאות: קורס "תג היער" של תנועת הצופים

הקורס, שבו משתתפים ראשי ארגוני צופים משלל דתות ברחבי הארץ, הוא המתקדם ביותר בעולם מסוגו. במסגרתו, לומדים הנציגים על מורשת התנועה, פעילויותיה וערכיה - במטרה להעבירם הלאה לחניכים

זמן צפייה: 02:18

קורס "תג היער" של תנועת הצופים, שמתקיים בימים אלה בהרי הכרמל שליד חיפה, הוא הקורס המתקדם ביותר בעולם לצופיות מעשית, ומטרתו למקצע את הפעילות התנועתית תוך הקניית ערכים ותכנים צופיים. בקורס הנוכחי משתתפים 180 ראשי ארגוני צופים מרחבי הארץ, בהם יהודים, נוצרים, דרוזים ומוסלמים. השנה מתקיים הקורס בסימן מאה שנה לקורסי "תג היער" בעולם".

במהלך הקורס, עוסקים החניכים בפעילויות צופיות - קשרים, כפיתות, שדאות ומחנאות, ודנים בתכנים עיוניים כגון עקרונות תנועות הנוער, מטרתן ויישומן, תוך דגש מיוחד על "קיום בצוותא" וחשיפה למגוון תרבויות. זאת, על מנת שבוגרי הקורס יחזרו לקהילותיהם עם כלים נוספים שיקדמו את העשייה בארגוני התנועה.

קורס תג היער של הצופים
קורס תג היער של הצופים

"זהו הקורס הבכיר ביותר לצופיות שמתקיים מסביב לעולם", הסביר עידו ליליאן, המדריך הארצי לצופיות ומפקד קורסי תג היער ותג הצופיות. "נמצאים פה ראשי כל הארגונים שבאים לעשות ביחד צופיות אמיתית ומקורית, ולעסוק בחינוך, הערכה הדדית וערכים, שאחרי זה יוטמעו בשבטים".

ליליאן סיפר כי "ראשי הארגונים עושים כמיטב יכולתם להביא לחברה טובה יותר, לחינוך בני הנוער לערכים ולסובלנות, והדרך הצופית היא הדרך המושלמת להעביר את המסרים האלה. זו פעילות שהיא כולה בהתנדבות - לטובת חינוך הנוער בישראל".