פעוט בן 3 מת אחרי שאותר ברכב נעול באשדוד

צוות מד"א שהוזעק לזירה פינה את הפעוט לבית החולים אסותא שבעיר - שם נלחמו הרופאים על חייו - עד שנאצלו לקבוע את מותו. ככל הנראה, הוא שהה ברכב הסגור מספר שעות. מפרטי האירוע עולה כי סמוך ל-15:00 החלה המשטרה בסריקות נרחבות אחר הילד, לאחר שדווח כי הוא נעדר משעות הצהריים ברובע ז' שבעיר: "השוטרים הצליחו לאתר את הילד כשהוא נעול בתוך רכב חונה, שאותו פרצו"

זמן צפייה: 00:30

פעוט בן שלוש מת היום (שבת) אחרי שאותר ברכב סגור באשדוד, שבו שהה מספר שעות. צוות מד"א שהוזעק לזירה פינה אותו לבית החולים אסותא שבעיר כשמצבו אנוש, שם נקבע מותו.

פראמדיק מד"א יואל קאהן סיפר: "הגענו למקום וראינו בתוך רכב פרטי, במושב האחורי, ילד כבן שלוש מחוסר הכרה עם סימני מכת חום. בסיוע שוטרים שהיו במקום, הוצאנו אותו מהרכב, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש. בבית החולים הרופאים ממשיכים להילחם על חייו".

מפרטי האירוע עולה כי סמוך ל-15:00 החלה המשטרה בסריקות נרחבות אחר הילד, לאחר שדווח כי הוא נעדר משעות הצהריים ברובע ז' שבעיר: "השוטרים הצליחו לאתר את הילד כשהוא נעול בתוך רכב חונה, שאותו פרצו. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע".

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, זהו המקרה הראשון השנה של תמותה משכחה הילכדות ברכב. בעשור האחרון (2013-2023) מתו 42 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב, מתוכם ארבעה מתו בשנת 2023.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית "בטרם", מסרה : "ילדים צעירים הם סקרנים ומגיעים למקומות לא צפויים. הם יכולים להיכנס לרכב חונה, אבל אין להם את היכולת לצאת עצמאית. אני קוראת להורים - אל תגידו 'לי זה לא יקרה'. בסוף כל נסיעה מוודאים שהרכב נעול למניעת כניסת ילדים ללא השגחה. את מפתחות הרכב שומרים הרחק מהישג ידם של ילדים".