נתניהו: "אף אחד לא יגביל מי יעלה לתחב"צ ואיפה הוא או היא ישבו"

ראש הממשלה התייחס למקרי הדרת הנשים בתחבורה הציבורית בימים האחרונים, וטען כי אף אחד לא יכול להגביל מקומות ישיבה: "מדינת ישראל היא מדינה חופשית. מי שעושה זאת עובר על החוק וצריך לתת על כך את הדין"

נתניהו בישיבת הממשלה
נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) למקרי הדרת הנשים בתחבורה הציבורית בימים האחרונים, ואמר: "מדינת ישראל היא מדינה חופשית, שבה אף אחד לא יגביל מי יעלה לתחבורה ציבורית ולא יכתיב איפה היא או הוא ישבו. מי שעושה זאת עובר על החוק וצריך לתת על כך את הדין".

התייחסותו של נתניהו מגיעה כאמור לאחר שבמהלך השבוע האחרון, סירב נהג אוטובוס לאפשר לצעירה בת 21 לעלות לאוטובוס באשדוד, בעוד שנהג אחר בעיר דרש מבנות לכסות את עצמן ולשבת במושבים האחוריים. מקרים אלו מצטרפים לעדויות רבות הנשמעות בשבועות האחרונים בנוגע לתופעה המדאיגה, שפוגעת בנשים שמבקשות בסך הכל להגיע למחוז חפצן מבלי שיפלו אותן.

אוטובוס מעלה נוסעים בירושלים
אוטובוס מעלה נוסעים בירושלים (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

הילה פלג, צעירה בת 21 רצתה כאמור לעלות על אוטובוס באשדוד, בדרכה לעבודה, אך הנהג של חברת "אפיקים" סירב לתת לה לעלות וטען כי היום האוטובוס הם לגברים, ואמר: "עולים חרדים, הם יעשו לך את המוות". גם אריאל וחברותיה בנות ה-15 עלו על אוטובוס מאשדוד בדרך לכינרת, והנהג ביקש מהן להתכסות ולהתיישב בסוף האוטובוס.