מצפון ועד דרום: איפה הכי כדאי לבלות בסוף השבוע?

לאחר כחודשיים בסגר, מותר כבר לטייל, ועשרות אלפי ישראלים מתכננים לחזור לגנים הלאומיים ולשׁמורות הטבע. עם פתיחתם של עשרות אתרים ברחבי הארץ - היכן רצוי להתחיל את עונת הטיולים?

זמן צפייה: 03:20

במשך כמעט חודשיים המטיילים הישראלים חיכו לרגע הזה - פתיחה של עשרות אתרי טיול ופנאי מצפון ועד דרום. באתר מפלי הבניאס. אפשר לראות את המפלים רוויי מים, וזורמים בשצף קצף. הישראלים שהצליחו להיכנס לאתר, אומנם 150 איש לשעתיים, יכול היה לראות הכי מקרוב את הנחל מלא החיים.

הטיול בדרום התחיל בשמורת כרמיה. קצת יותר מקילומטר של הליכה מהכניסה לשמורה יובילו אתכם בסופו של דבר למאגר שקמה, אבל בדרך, בין קני הסוף והפרגים, תוכלו לפגוש פינות ישיבה מדהימות. למים במאגר לא מומלץ להיכנס, אבל אפשר לשבת במשך שעות, לשמוע את קול ציוץ הציפורים וכמובן גם לראות את הברווזים ששוחים במי הנחל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תוצאה תוך יממה: ישראל מקימה "מערך איתור קורונה" כמו בטאיוואן

אחרי פתיחת חדרי הכושר: הישראלים חוזרים לשגרת אימונים

לפני ואחרי: תמונות הלוויין חושפות את הנזק מתקיפה בסוריה

אגמון החולה
אגמון החולה | צילום: חדשות 13

בכניסות לכל אחד מהאתרים אפשר לראות את השומר מודד חום - מי שיש לו חום מעל 38 לא מורשה להיכנס. החשש הגדול של מנהלי האתרים הוא שבסוף השבוע יגיעו הרבה מאוד אנשים, גם כאלה שאין להם הזמנות מסודרות, כך שההתקהלות והצפיפות ילכו ויגברו. אתמול היו כמה עשרות שכבר שהגיעו, היום כבר רשומים כמה מאות.

"זו פעם ראשונה בחודשיים שיצאנו מהבית ונסענו, הגענו למקום עם בריכות, נוף של ים, נוף של הרים, הכי כיף בארץ", סיפר אחד המטיילים. "אחלה זמן, אחלה מזג אוויר, התעייפנו כבר מלהיות בבית ומה יותר כיף מלחוות את הארץ עם קצת טיולים, קצת אופניים?".