פלסטיני בשנות ה-20 מת לאחר שהתמוטט בטיול ליד ים המלח

הצעיר, תושב שכם, חש ברע בזמן שטייל באזור מצוקי דרגות ומצפה שלם. המקום לא היה נגיש לרכב, ומסוק צבאי הוזנק למקום. לאחר ניסיונות החייאה, צוותי מד"א וכוח רפואי של צה"ל קבעו את מותו

ים המלח-נוף ממצוקי דרגות
ים המלח-נוף ממצוקי דרגות | צילום: מועצה אזורית מגילות ים המלח

צעיר פלסטיני בשנות ה-20 לחייו, תושב שכם, מת היום (שישי) לאחר שחש רע והתמוטט בטיול סמוך לחוף בים המלח, ליד מצוקי דרגות ומצפה שלום. האזור שבו היה הצעיר לא היה נגיש לרכב, ומוקד מד"א הזניק מסוק צבאי של יחידת 669 על מנת לחלצו. במקביל, צוותי מד"א עשו את דרכם רגלית עם ציוד רפוטי. לאחר ניסונות החייאה, בסיוע כוח רפואי של צה"ל, נאלצו לקבוע את מותו.

בחודש מאי, מטייל בן 74 נהרג בנחל עקרבים שבנגב כתוצאה מהתייבשות, לאחר שהתנתק מהקבוצה איתה טייל. חברי הקבוצה האחרים, שישה מטיילים נוספים, חולצו מהמקום ללא פגע לאחר שטעו בחישוב המסלול, הושפעו מתנאי מזג האוויר, חשו תשישות ואזלו להם המים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

החרדות, הבדידות – והמפגשים בכלא: יממה עם אמה של נעמה יששכר

בקשה לצו מניעה נגד תחקיר חדשות 13 על הרב ברלנד

משרד הבריאות: בדיקות המעבדה שנלקחו מיצרנית הטונה תקינות

נחל עקרבים
נחל עקרבים | צילום: רט''ג

בשעות אחר הצהריים התקבל במשטרה דיווח על בקשת קבוצת מטיילים מבוגרים לחילוץ מנחל עקרבים עליון לתחתון. בפעילות חילוץ שנמשכה מספר שעות, חולצו המטיילים כאמור. מבירור של כוחות החילוץ שהגיעו אל המטיילים, התברר כי קבוצת המטיילים שמנתה שבעה בני אדם התפזרה וכי בין חבריה נפתחו פערי הליכה.

המטייל השביעי, אותר כאמור זמן קצר לאחר מכן, כשהוא חסר דופק. מתנדבי יחידת החילוץ ערבה החלו לבצע בו פעולות החייאה תוך הזנקת כוח מוסק של יחידת החילוץ של צה"ל 669. כשהגיעו לוחמי היחידה, הם סייעו במאמצי ההחייאה אך בסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותו במסוק הפינוי.