תיעוד: עברייני התנועה הסדרתיים בכבישי ישראל

מיזם "שומרי הדרך" מצלם התנהגויות פסולות ומסוכנות בכביש. במשך בשנתיים וחצי תועדו כ-800 נהגים שחזרו על אותן העבירות פעם אחר פעם. "נהגים כאלה לא צריכים להיות על הכביש"

זמן צפייה: 03:04

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: אנשי מיזם "שומרי הדרך" של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ועמותת "נתיב בטוח" מתעדים את עבירות התנועה בכבישי ישראל. לאורך הזמן, החלו מתנדבי המיזם לזהות את עברייני הכביש הסדרתיים, שנתפסו פעם אחר פעם במצלמותיהם.

כך למשל, תועד נהג רכב עוקף שורת רכבים מימין – בניגוד לחוק בחודש מאי. בחודש אוקטובר הוא תועד שוב, עוקף דרך השול הימני של הכביש כדי לקצר עמידה בפקק בכביש החוף, וכמה פעמים נוספות בשבועות לאחר מכן.

עוד בחדשות 13:

מחדל האכיפה: כך ממשיכים לעלות לכביש אלפי נהגים שרישיונם נפסל

בדיקת חדשות 13: איפה הניידות שאמורות לאכוף את עבירות התנועה?

350 הרוגים, עלייה של 10% בתאונות הקטלניות: סיכום 2019 בדרכים

רכב עוקף בשול הימני של הכביש
רכב עוקף בשול הימני של הכביש | צילום: חדשות 13

"המיזם שלנו קיים שנתיים וחצי, ובזמן הזה תיעדנו 800 נהגים שביצעו עבירות שוב ושוב", אמר חי סוקולוב, מנהל מיזם "שומרי הדרך". "מספיק להסתכל על זה ולהבין שנהגים כאלה לא צריכים להיות על הכביש, ולא צריכים לסכן אותנו ואת המשפחות שלנו ולנסוע איתנו בדרך לעבודה".

אתמול (שלישי) נחשף בחדשות 13 כי נהגים פסולי רישיון ממשיכים לנהוג בגלל חוסר סנכרון בין מחשבי משרד הרישוי למחשבי המשטרה, וכך עברייני תנועה כבדים לא מפחדים לצבור עשרות עבירות ונקודות. במשרד התחבורה הבטיחו לפתור את הבעיה מול המשטרה, ולאור התיעודים הקשים - נראה שכדאי להזדרז ולהסדיר את האכיפה.