אסון באזור ואדי עארה: ילד כבן 4 נפל מאופניים ונהרג

מועתז ג'בארין מאום אל-פחם הובא לחבירה עם צוותי מד"א בכביש 65 סמוך לצומת מי עמי, שם חובשים ופראמדיקים העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו במצב אנוש תוך ביצוע פעולות החייאה לביה"ח העמק, אך בסופן נאלצו הרופאים לקבוע את מותו

זמן צפייה: 00:18

מועתז ג'בארין, ילד כבן 4 מאום אל-פחם, נהרג היום (חמישי) לאחר שנפל מאופניים באזור ואדי עארה. הוא הובא לחבירה עם צוותי מד"א בכביש 65 סמוך לצומת מי עמי, שם חובשים ופראמדיקים העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו במצב אנוש תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים העמק בעפולה, אך בסופן נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

במקביל, רוכב אופניים חשמליים כבן 13 נפצע באורח בינוני כשהתנגש ברכב חונה ברחובות, ופונה לבית החולים תל השומר. מוקדם יותר היום החליק רוכב אופניים בן 11 בגבעת זאב ונפצע גם הוא באורח בינוני. ילדה בת 7 שנפגעה היום מאופניים באלעד בשעה שהייתה על המדרכה בסמוך לבניין מגוריה, ונפצעה גם היא באורח בינוני.

מועתז ג'בארין בן ה-4 מאום אל-פחם שנהרג בתאונת אופניים
מועתז ג'בארין בן ה-4 מאום אל-פחם שנהרג בתאונת אופניים

לפי נתוני ארגון בטרם, מאז שנת 2013 נהרגו 5 ילדים מתחת לגיל 10 ברכיבה על אופניים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, מסרה: "מחקרים מראים שקסדה מצמצמת בכ-70% את הסיכון לפגיעת ראש קשה ואף מוות. חבישת קסדה חשובה בכל רכיבה, גם על אופניים קטנים, אופני איזון ואפילו בימבה. הקסדה מגנה על ראש הילד במקרה של נפילה. בנוסף, אנחנו יודעים שלילדים צעירים קל יותר לרכוש הרגלים, לכן כשמרגילים אותם לחבוש קסדה בכל רכיבה, ונותנים להם דוגמה אישית חיובית - כך גדל הסיכוי שגם כשיגדלו יקפידו על חבישת קסדה".