בניגוד להנחיות: חולדאי נראה יושב עם חברים מחוץ לבית קפה

ראש עיריית ת"א נצפה כשהוא יושב עם חבריו סביב כיסא שהפך לשולחן, וזאת בניגוד להנחיות הקורונה. התיעוד עורר את זעמם של בעלי העסקים, שממשיכים לקבל דוחות על הפרות פחותות מאלו מהפקחים

זמן צפייה: 02:45

בתמונה שצולמה הבוקר (שבת) בנמל תל אביב, נראה ראש העיר רון חולדאי כשהוא יושב עם חבריו במסעדת דגים, לאחר שהפכו את אחד מכיסאות המסעדה לשלוחן ועליו הניחו מגש עם כוסות - דבר שאסור על פי תקנות הקורונה.

התמונה עוררה את זעמם של בעלי העסקים השונים, שבין היתר טענו כי מה שמותר לחולדאי, אסור להם. עיקר הכעס כלפי ראש העיר מגיע מהעובדה שהוא זה ששולח את פקחיו לקנוס אותם תוך כדי שהוא עצמו עובר על אותן התקנות בדיוק. אחת מאותן בעלי המסעדות, לילי בן שלום, בעלים של מסעדת "לילה" בעיר, קיבלה דוח על סך חמשת אלפים שקלים עבור הפרה דומה לזו של חולדאי. "אני דורשת לבטל את הדוח שלי, ואם מישהו נוסף פה קיבל דוח בשוק - אז גם את שלו", אמרה בן שלום.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניצחונות, אכזבות וטרגדיות: סיפורו המרתק של ג'ו ביידן

התקשורת האמריקנית: ג'ו ביידן נבחר לנשיא ה-46 של ארה"ב

מחר: חנויות הרחוב ייפתחו; רשת "ביג" תפתח בניגוד להנחיות

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי יושב במסעדה בנמל עם חבריו
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי יושב במסעדה בנמל עם חבריו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, אילן זגדון, מסעדן מהדרום שנלחם לקבל אישור של הוצאת כיסאות ושולחנות לקונים באיסוף עצמי, כועס גם הוא: "איך רון חולדאי מרשה לעצמו לשבת על כיסא ולהשתמש בכיסא כשולחן, בעוד בעירו ניתנים דוחות של 5,000 שקל על מקרים אפילו פחות חמורים מזה?", אמר זיגדון.

בעוד שמקדם ההדבקה בעיר ממשיך לעלות וכבר עבר את המספר 1 - אנשים רבים נראו כשהם מבלים באזור הנמל, ואפילו ברים שפועלים בשיטת הטייק אווי אירחו רבים בשולחנות והכיסאות בחוץ. בין אם אסור או מותר, נראה שלא מעט אנשים מצפצפים על ההנחיות, אלא שיש כאלה שמשלמים על כך ויש כאלה שלא.

מטעם עיריית תל אביב נמסר בתגובה: "נסיבות מתן הדוח ייבדקו ובמידה ויתברר כי נעשתה טעות, הוא יבוטל. ראש העירייה רכש הבוקר קפה וכריך באיסוף עצמי כחוק והתיישב על כסאות בנמל אשר חשב כי הם ציבוריים. ראש העיריי הפועל מול המדינה במטרה לשנות את התקנות כך שיתאפשר למסעדות להשתמש בכל הכיסאות והשולחנות העומדים לרשותם במרחב הציבורי".