"פגע בנו עם אופנוע ים": 'המציל המשוגע' חשוד שתקף שחיינים

גל בינו וחבריו שוחים פעמיים בשבוע בשש בבוקר בחוף הצוק שבין הרצליה לת"א - אלא שכעת הוא טוען שבעת ששחה עם מכר בן 70, השניים הותקפו בידי המציל בחוף. עיריית ת"א מכחישה את הדברים בתוקף: "כך נוהגים מתרחצים שיודעים שהם לא בסדר ועברו על החוק"

הפינוי של גל לשיבא והחבישה בידו

כבר שנים שגל בינו וחבריו לקבוצת השחייה קמים פעמיים בשבוע בשש בבוקר לשחייה הקבועה מהרצליה לחוף הצוק בתל אביב - אבל בשבוע שעבר, בזמן השחייה, הם לא האמינו למה שחוו.

גל מספר: "אני שוחה לצד אבי בן ה-70 ואנחנו קולטים שמתקרב אלינו אופנוע ים במהירות מטורפת. הוא מתחיל להסתובב סביבנו בתמרונים. צעקתי לו שיזהר, שהוא יפגע בנו, אבל הוא לא הקשיב. פתאום אנחנו רואים שזה בכלל המציל. צעקתי לו שוב, והוא המשיך להסתובב וצעק עלינו שנעוף משם. באחד התמרונים שלו סביבנו הוא פגע ביד שלי".

הפינוי של גל לשיבא והחבישה בידו
הפינוי של גל לשיבא והחבישה בידו

לדבריו, "הרגשתי את המכה, ואני במים, חסר אונים. אני אומר לו שהוא פגע בי, שיעזור לי לצאת לחוף, אבל במקום זה הוא הוציא את הטלפון שלו והתחיל לצלם אותנו. בסוף יצאתי לבד והוא חיכה לי בחוף, ממשיך לצלם ולהקניט אותנו. לא עניתי לו. חששתי שאם אני אענה לו הוא ישתמש באלימות".

לטענת גל, מי שרכב על אופנוע הים במהירות היה דווקא מי שאמור לשמור על המתרחצים - המציל גילי אוחיון, מנהל תחנת ההצלה בחוף הצוק. אותו גילי, מוכר בקרב אנשי החוף בכינוי "גילי המשוגע". ברשתות החברתיות כבר כתבו בעבר על התנהגותו של אוחיון, שמרבה לנזוף לא רק בשחיינים, אלא גם בגולשים.

פוסט על המציל גילי אוחיון
פוסט על המציל גילי אוחיון | צילום: מתוך פייסבוק

פוסט על המציל גילי אוחיון
פוסט על המציל גילי אוחיון | צילום: מתוך פייסבוק

"ברגע שיצאתי לחוף, חזרתי ברגל עד לאמבולנס. אנשים שהיו בחוף ניגשו אלי, חלק אמרו שהם ראו הכל ואחרים אמרו לי שלא להתרגש מ"גילי המשוגע", שהוא לא אוהב שחיינים וגולשים, שזו לא הפעם הראשונה שיש תלונות לגביו. ההרגשה הזאת, שמי שאני אמור לסמוך עליו בעיניים עצומות כשאני במים, הוא זה שפגע בי עם אופנוע הים - היא איומה".

בינו ניגש לתחנת המשטרה והגיש תלונה נגד המציל אוחיון. "אסור שהוא ימשיך לעבוד כמציל, זה פשוט לא נתפס. אני לא מאחל לאף אחד שנמצא במים, בים, לא במקום הטבעי שלו, 'להילחם' מול המציל כשהוא רכוב באופנוע ים, להתחנן אליו שיעזור לי לצאת לחוף מבטחים אחרי שהוא פגע בי - והוא פשוט מתעלם, מצלם אותי ומקניט".

הפינוי של גל לשיבא והחבישה בידו
הפינוי של גל לשיבא והחבישה בידו

גם חברו לשחייה של גל, אבי ליבר, היה באותן דקות של דרמה. "צעקתי למציל: 'תעזוב אותנו, אני בן 70, תסתכל עליי. מה אתה רוצה מאיתנו?' - אבל הוא המשיך בשלו". האירוע החריג הזה עלול היה להיגמר אחרת. עכשיו המשטרה כבר חוקרת את המקרה, אך לעת עתה גל וחבריו ייאלצו לחשוב פעמיים לפני שייצאו שוב אל ים הקרוב.

הפינוי של גל לשיבא והחבישה בידו
הפינוי של גל לשיבא והחבישה בידו

תגובת עיריית תל-אביב-יפו: "אנו מכחישים בתוקף את הטענות כנגד המציל גיל אוחיון, שפעל כשורה מול מתרחצים שסיכנו עצמם, ושחו מחוץ לגבולות החוף המוכרז, בניגוד לחוק. מצילי עיריית תל אביב-יפו ימשיכו לבצע את תפקידם ולשמור על בטיחות המתרחצים בחופי העיר. נחזור ונאמר כי המציל פעל על פי הנחיות צו הסדרת מקומות רחצה, סדרים ואיסורים במקומות רחצה מוכרז".

"מסרטונים שבידינו המתעדים את המקרה, ניתן לראות את המציל רוכב באופנוע הים לעברם ועוצר במרחק גדול מהם, תוך שהוא מבקש מהם להתפנות מהמקום. המתרחצים באירוע אינם נשמעים להוראות המציל, ואף בורחים כאשר הוא מבקש מהם להמתין למשטרה. כך לא נוהגים מתרחצים אשר נפגעו וזקוקים לעזרה, אלא מתרחצים שיודעים שהם לא בסדר ועברו על החוק".

קבוצת השחייה
קבוצת השחייה