ההטרדות, הסוכן ששתק והשינוי שעוררה: השבוע הסוער של גל גברעם

מקרב הגרסאות מול המשטרה בנושא התלונה נגד שי אביטל, ועד הדברים שאמרה בכנסת. אושיית הרשת פותחת את הלב ומספרת על הימים בלב הכותרות. "אף אחד לא היה מקשיב לסיפור שלי אם זו לא הייתי אני"

זמן צפייה: 20:08

ממשטרת ישראל נמסר:
חקירת הפרשה מנוהלת ביחידה מחוזית מיוחדת, ע"י מערך חקירות מיומן הפועל בשעות היום, כאשר לבקשת נציג תקשורת תואם לאחת המתלוננות באופן חריג, הגשת תלונה ביחידה בשעת ערב מאוחרת ולשם כך אף הגיעה חוקרת משטרה מיוחדת מביתה, אולם המתלוננת לא הגיעה.

כידוע, המשטרה תחקרה לעומק את האירוע ונמצא כי התשאול הראשוני שנערך ע"י היומנאי היה נכון ונועד להפנותה אל גורם החקירות הרלוונטי, כאשר השאלה בדבר תזמון פנייתה נועדה לבחון מסוכנות נשקפת באותה העת ולא כביקורת או שיפוטיות .

זה המקום להדגיש ולהעמיד דברים על דיוקם - חלופת ההמתנה לחוקר ע"י הגשת תלונה מקוונת, נועדה לאפשר לקורבנות מין, אלימות במשפחה וכיו' להגיש תלונה ישירה ומהירה באופן דיסקרטי ונוח, כאשר תיעדוף הטיפול בתלונות אלה נמצא בדחיפות עליונה, לפיכך - כל ניסיון להציג את תלונה מקוונת כטיפול "פחות ערך", שגוי ומטעה.

כאמור, הליך התשאול וההפניה המקצועית, קיבל למרבה הצער פרשנות שונה לאירוע, שהביאה לתחושתה הקשה של מגישת התלונה ועל כך אנו מצרים ובימים אלה פועלים לחידוד נהלי התשאול הראשוני, ברגישות והסבר מתבקש.