קרן וקסנר: התשלום שקיבל אהוד ברק - עבור מחקר שערך על המזה"ת

הארגון הצהיר כי רה"מ לשעבר קיבל כסף בגין עבודת מחקר שביצע אך לא השלים במלואה, והוסיף כי ג'פרי אפסטין מעולם לא תרם לקרן או היה מעורב בפעילותה. "מבקשים לשים קץ לרמיזות מכוערות"

זמן צפייה: 01:13

קרן וקסנר הוציאה היום (חמישי) הודעה, שבה ביקשה להדגיש כי ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק קיבל ממנה תשלום בגין עבודת מחקר שערך בנושא הסכסוך במזרח התיכון. זאת, ברקע תהיות שעלו בנוגע לטיב הקשר בין ברק והארגון. "אנו מבקשים בזאת לשים קץ לרמיזות מכוערות, לספקולציות ולשמועות שנועדו לפגוע בשמה הטוב של הקרן ללא הצדקה", נכתב בהודעה.

"בתקופה שבה ברק היה אזרח פרטי שפרש מהשירות הציבורי, ראתה הקרן הזדמנות ייחודית להעסיקו בעבודת מחקר שתניב בסופו של תהליך שני כתבי יד: הראשון
בתחום הלקחים שנצטברו מהסכסוך במזרח התיכון, והשני בתחום המנהיגות, לשימושה במסגרת לימודי המנהיגות של הקרן", נכתב בהודעת הקרן.

עוד בחדשות 13:

תלונה נגד "המאדאם של אפסטין": "היא אנסה אותי עשרות פעמים"

יומיים ברציפות: יותר מובטלים חדשים מאזרחים שחזרו לעבודה

שבוע אחרי האסון: נסגר אגם זיקים שבו טבע למוות מיכאל בן זיקרי

אהוד ברק וג'פרי אפשטיין
אהוד ברק וג'פרי אפסטין | צילום: רויטרס

"ברק ביצע והשלים מחקר בן 267 עמודים בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שנמסר לקרן כמתבקש. באשר לחלקה השני של העבודה, נעשה מחקר והקרן לא קיבלה לידיה כתב יד שלם. הנהלת הקרן בארה"ב באותה העת (לפני קרוב ל-15 שנה) שקלה והחליטה כי יש די בעבודה שנעשתה ובחומרים שקיבלה בפועל על מנת לסיים את הפרויקט ולהצדיק את התשלום".

עוד התייחסה הקרן למעורבותו של עבריין המין המורשע ג'פרי אפסטין בארגון, והדגישה: "אפסטין לא תרם לקרן אפילו דולר אחד מעולם". על פי ההודעה, "מעורבותו היחידה בקרן הייתה כממלא פונקציה אדמיניסטרטיבית, עד שפוטר כשעלו לגביו חשדות ראשונים על פדופיליה. לבד מתפקידו המנהלי, לא היתה לאפסטין כל מעורבות או השפעה על הקרן ופועלה. חברי הנהלת הקרן לא זוכרים שאפסטין נצפה אי פעם במשרדי הקרן או באירוע כלשהו של התוכנית או הקרן".