מתקפת סייבר על הטכניון: "משטר האפרטהייד צריך לשלם על הכיבוש"

קבוצת האקרים, שטרם נודע אם היא מזוהה עם גורם עוין כלשהו, הודיעה כי ביצעה תקיפת סייבר נגד מערכות המחשוב של הטכניון. בהמשך, הקבוצה הביעה את דרישתה לכופר בעבור שחרור קבצים ומידע. מהטכניון נמסר: "אנחנו לומדים את המצב, נמשיך ונעדכן"

הטכניון
סטודנטים בטכניון (ארכיון) | צילום: דוברות הטכניון

קבוצת ההאקרים "Dark Bit", שטרם נודע אם היא מזוהה עם גורם עוין כלשהו, הודיעה הבוקר (ראשון) כי ביצעה תקיפת סייבר נגד מערכות המחשוב של הטכניון. בהמשך, הקבוצה הביעה את דרישתה לכופר בעבור שחרור קבצים ומידע, שכן, אם לא תקבל את הכופר אותו היא דורשת, כך לדבריה, הקבוצה תשחרר את המידע למכירה.

"משטר האפרטהייד צריך לשלם על הכיבוש, על פשעי מלחמה נגד האנושות, הרג אנשים והרס עתידם. יש לכם רק 48 שעות. אחרי הדד-ליין, קנס של 30% יתווסף למחיר. לאחר חמישה ימים, נוציא את המידע למכירה", נמסר מטעם הקבוצה.

בטכניון התייחסו לתקרית החריגה ואישרו כי בשעות הלילה בוצעה תקיפת סייבר על שרתי הטכניון. עוד נמסר מטעם האוניברסיטה כי "מערכות המחשוב נבדקות כעת ולכן נותקו באופן יזום. אנחנו לומדים את המצב, נמשיך ונעדכן בקרוב".

קריית הטכניון
קריית הטכניון. תמונת ארכיון | צילום: אורית סימן טוב

בעקבות מתקפת הסייבר בטכניון מערך הסייבר הלאומי פרסם הודעה מטעמו: "מגזר ההשכלה הגבוהה מהווה יעד מרכזי למתקפות סייבר. בשנת 2022 המערך זיהה וטיפל ב-53 אירועים באקדמיה, שרובם נבלמו. המערך פועל לאורך השנה מול המוסדות לאיתור נקודות חולשה ולהטמעת הגנות. באחרונה אף התקיימו מספר פגישות עם המועצה להשכלה גבוהה ונציגי המוסדות האקדמיים מתוך הבנת האיום הדורש הידוק שיתוף הפעולה ואף לבחינת אפשרות להקמת מרכז בקרה משותף".

ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום סייבר ב-"HIT" וממקימי מערך הסייבר בשב"כ התייחס למתקפת הסייבר על הטכניון ואמר: "הכל עדיין ראשוני, אך זה נראה כמו מתקפת כופר פלילית ונראה שיש דרישה לתשלום מאוד גבוה, כ-80 ביטקוין שהם כ-60 מיליון ש"ח. כרגע אנחנו יודעים שהרבה מערכות שהושבתו וכל הסטודנטים הונחו להתנתק מן המערכת".

"צריך לזכור שהטכניון אינו רק מוסד חינוכי אלא גם מחקרי, לכן צריך לראות ראות מה היקף הנזק והאם ניזוקו מערכות המחקר של המוסד. חשוב לזכור שהמתקפה בוצעה במהלך סוף השבוע, בזמן לילה ובמהלך חופשת סימסטר, כלומר הפעילות במערכות המחשוב של הטכניון בנקודת הזמן של המתקפה נמוכה יחסית, כלומר יתכן ומידת הנזק למערכות יחסית מוגבלת", הוסיף.