בעל חברת האבטחה שהעסיק עשרות עובדים - ונותר ללא פרנסה

לאחר ארבעה חודשי מגפת הקורונה, יגאל אעידן, שסיפק מאבטחים לאירועים הגדולים בארץ - מחפש עבודה בעצמו. "זה מפעל חיי, דבר שהקמתי בשתי ידיים - אני לא רוצה שהוא יתמוטט לי"

זמן צפייה: 09:41

12 שנים עברו מאז שיגאל אעידן עזב את העבודה שלו כפקח בעיריית עפולה ופתח חברת אבטחה שהביאה אותו לאירועים הכי גדולים בארץ. עכשיו, אחרי ארבעה חודשי קורונה, זה יגאל אחר, אחד שהפך מאדם שמספק פרנסה בגאווה לעשרות בני אדם לאחד שצריך להגיד תודה לכל מי שרק עוזר.

חברות האבטחה מתפרנסות מהתקהלויות, בעיקר כשמזג האוויר טוב. אבל כשכל האביב וכבר חצי מהקיץ עברו, כשהדגש הוא על ריחוק חברתי - אין עבודה. "הפסדנו שני מרתונים, בירושלים ותל אביב. יום העצמאות שזה הכסף - עומר אדם, אייל גולן, כל הזמרים, הפסדתי", סיפר יגאל. "פארק יהושע, כל האירועים, הכול התבטל. 'לייב פארק ראשון', מי יעשה אירוע של 50 איש? הכול התבטל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הרכב קבינט הקורונה צומצם; הממשלה העבירה את תוכנית המענקים

"מחויבת לסייע": ראש שירותי בריאות הציבור החדשה – שרון אלרואי

"אתם סרטן": האלימות כלפי המפגינים בשדרות לפני התקיפה • תיעוד

יגאל אעידן
יגאל אעידן | צילום: חדשות 13

המצב הקשה של יגאל הוא לא רק הבעיה האישית שלו. עשרות אנשים עובדים אצלו באופן קבוע, עוד עשרות באופן מזדמן - מאבטחים, אנשים שגם ככה יושבים על שכר מינימום ועכשיו גם זה לא.

עפולה עצובה ויגאל, שמוכר בעיר, מנסה לא לשקוע יחד איתה, הוא דבק באופטימיות, וזו התרופה הזמינה היחידה היום למגפה הכלכלית שמשתוללת. בהיעדר חיסון או תמיכה ראויה מהמדינה, ליגאל ולמאבטחים שלו נשאר רק לקוות לטוב ולא לוותר. "'אעידן אבטחה' זה מפעל חיי. זה דבר שהקמתי בשתי ידיים. אני לא רוצה שהוא יתמוטט לי", הסביר יגאל.