"השתחררתי מכל הכבלים": ישראלים מתעדים את ההכנות לחג בהסגר

12 משפחות צילמו את ההיערכות לערב החג הייחודי, שאותו בילו תחת עוצר, בלי המשפחה המורחבת ועם הרבה שיחות זום. "אימא הרשתה לנו לנקות את הארונות - ככה היא לא עובדת קשה" • "יומני הבידוד"

זמן צפייה: 08:20

במסגרת הפרויקט המיוחד, שבו 12 משפחות מתעדות את הימים שבהם אי אפשר לצאת מהבית, צילמו בני המשפחה את ארוחת החג תחת העוצר. עדן כהן, מאפרת שהוצאה לחל"ת, סיפרה שהיא באמצע הבישולים לערב החג. "אני מכינה מרק מסורתי. קוראים לו מרק מוסקעה, ופירה, שזה לבנות, הבנות שלי מכורות לפירה, וסלמון".

אצל משפחת פרידמן מעפולה הילדים הסבירו בזמן הניקיונות איך הם תורמים לעבודה שלפני ליל הסדר: "אנחנו רוצים קצת לעזור לאימא שהיא לא תעבוד כל כך קשה בבית. אימא הרשתה לנו לנקות את הארונות ועכשיו אנחנו עוזרים לה וככה היא בעצם לא כל כך עובדת קשה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עד סוף החג: נתניהו צפוי להחליט על אסטרטגיית יציאה מהמשבר

חרף עמדת משרד הבריאות: ממחר ב-7:00 ניתן יהיה לעבור מעיר לעיר

בנט: להעביר הבדיקות לצה"ל; רה"מ: שידאג למשימות שעוד לא ביצע

יומני הבידוד
יומני הבידוד | צילום: חדשות 13

מרווה עאזם, תיעדה את ההכנות בביתה לקראת לילה הסדר. היא סיפרה: "אני כבר התחלתי להכין את ארוחת החג שלנו. לא מעט אנשים שואלים אותי איך אנחנו חוגגים, כי אני ערבייה ובן הזוג שלי לא. למרות שאנחנו לא שומרים כשרות בבית, ארוחת החג שלנו תהיה כשרה וכמובן בריאה. אז הכנתי לנו טורטיות מכוסמת ירוקה, ורודות, מהממות, שגם ישמשו אותנו במקום המצה לכל השבוע הזה שיש פסח".

הקומיקאית מירן ממשפחת הודלשטיין שמתגוררת בחיפה, שדווקא הבידוד העניק לה נחת השנה: "אני הרגשתי שאני השתחררתי מכל הכבלים של כל השנים הקודמות. השנה באמת לא רבנו איפה נעשה את החג ולא אכלנו אחד לשני את הראש, אם יש לנו כוח לנסוע למרכז או אין לנו כוח לנסוע ואולי נעשה את זה עם הילדים בבית. הקורונה הזו חסכה לנו את כל הריבים של החג. נגמר".