השיטפון ברמב"ם: מבצע החיטוי בחדרי הניתוח שזוהמו בעקבות ההצפה

בלעדי: בעקבות פיצוץ צינורות המים הישנים בבית החולים בחיפה השבוע, עלה חשש מכניסת מזהמים לתוך החדרים הסטריליים. כך נראו מאמצי הניקיון באזורים שנחשדו כמסוכנים

זמן צפייה: 01:34

ההצפה בבית החולים רמב"ם בחיפה: לאחר שבסוף השבוע שעבר סיימו לנקות את שרידי ההצפה הגדולה, הבוקר (ראשון) החל מבצע חיטוי של חדרי הניתוח בבית החולים. זאת בעקבות חשש חמור שמגע המים עם התשתיות הישנות יגרום לכניסת מזהמים לתוך חדרי הניתוח הרגישים.

על כן, יחד איתם הגיעו צוותי חיטוי מיוחדים, שפיזרו חומרים כימיים בכל פינה, כדי לנטרל זיהומים אלימים שהצטרברו בזמן הצפת המים הגדולה ביום חמישי. "מסתבר שבמים היו חיידקים וחומרים מזהמים, כי המים עמדו הרבה שנים עד שהם התפוצצו במכה", הסביר יקי אגם, מנכ"ל "קלין קור, מנהל פרויקט החיטוי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עימותים ביצהר: תושב המקום אזק עצמו בביתו – ופונה ע"י הכוחות

סערה בדיון לזכר רבין: רה"מ תקף את המשפחה, גנץ יצא נגד נתניהו

יממה אלימה: כך משפיעה המתיחות הפוליטית על הרחוב הישראלי

הצפה בבית החולים רמב''ם
הצפה בבית החולים רמב''ם | צילום: חדשות 13

תוצאת ההצפה היא תולדה של תשתיות מיושנות מאוד, הן גרמו להשבתת מלחקת ניתוחי היום ולנזק כספי משמעותי למרכז הרפואי הגדול בצפון. היום התברר כי הנזקים למערכת החשמל, המעליות וקירות הגבס הם לא כאב הראש העיקר של מנהלי רמב"ם - מה שמדיר שינה מעיניהם הוא החשש הכבד מזיהומים אלימים. רק אחרי החיטוי המאסיבי היום, היה ניתן לחזור לנתח בחדרים שספגו את הפגיעה הכי קשה מההצפה.