אבי הפעוטה שנחנקה למוות במעון: "רק האמונה מחזיקה אותי"

לאחר שבתו הובאה למנוחות, סיפר הרב שמעון אסולין במהלך השבעה על ההתמודדות עם הכאב והתחושות הקשות, וביקש להעביר מסר לכל עובדי המעונות: "אסור להוריד את העיניים מהילדים - עולמי חרב עליי"

זמן צפייה: 00:32

הרב שמעון אסולין, אביה של אדל אסולין בת השנתיים שנחנקה למוות משרוך במעון בדרום, סיפר היום (שלישי) על התחושות הקשות, ואמר: "הדבר היחיד שמחזיק אותי זה האמונה". לדבריו, "לקחתי אותה לגן ביום האחרון, היא השביעית מילדיי. אתה לוקח ילדה לגן, ומחזיר אותה בטיפול נמרץ - ואחר כך לא מחזיר אותה בכלל. אדל ילדה מתוקה, הייתה מחוברת אליי חזק. זה חוסר שאי אפשר להסביר".

לבסוף, הוסיף האב כי "אף אחד לא יחזיר לי את הבת שלי. המסר שלי לכולם הוא שילדים זה לא צחוק, אסור להוריד מהם את העיניים. הגן לא נסגר סתם. כשקיבלתי את ההודעה מהגן אמרו לי לבוא ורצתי לשם, הבנתי שקרה משהו, חרב עולמי. אני רואה את הבת שלי עוברת החייאה, צער גדול".

Annotation 2021 12 14 114751
אביה של הפעוטה בת השנתיים שנחנקה משרוך, הרב שמעון אסולין

הבוקר קבע הצוות הרפואי בבית החולים ברזילי שבאשקלון את מותה של הפעוטה מקריית גת, לאחר שנחנקה משרוך בשבוע שעבר בזמן שהייתה במעון, ופונתה תוך מאמצי החייאה למרכז הרפואי. בעקבות מותה המשטרה עצרה את הגננת במעון.

מהחקירה עולה כי ביום האירוע הגיעה למעון גננת מחליפה ללא כל הסמכה. בשלב מסוים הילדים יצאו לשחק בחצר, והפעוטה עלתה למגלשה עם חבריה. כאשר התגלשה בת השנתיים - נכרך השרוך של הקפוצ'ון סביב צווארה וחנק אותה. זאת, בלי שהגננת מבחינה בכך. להערכת המשטרה הילדה נחנקה במשך יותר מעשר דקות מבלי שהגננת מודעת למה שקורה במרחק של מטרים אחדים ממנה.

מיד לאחר האירוע היא עוכבה לחקירה ושוחררה, אבל הבוקר אחרי מותה הטראגי של הפעוטה, היא זומנה לחקירה באזהרה. בינתיים, הוחלט במשרד העבודה והרווחה לסגור את המעון עד להודעה חדשה. גם מנהלת הגן נחקרה באזהרה בחשד שהעסיקה את הגננת המחליפה בלי שבדקה אם יש לה הסמכה לכך. היא חשודה, בין היתר, בעבירות של חבלה חמורה לחסרת ישע וחבלה ברשלנות.

עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, המייצגים את הנהלת המעון בו הייתה אדל אסולין, מסר בתגובה: "הנהלת המעון מביעה זעזוע ועצב עמוק מהאירוע ומוסרת את תנחומיה לבני המשפחה. אנו נמשיך לשתף פעולה עם משטרת ישראל על מנת לעמוד על נסיבות האירוע הקשה. חשוב להדגיש כי צוות המעון פועל על פי הנהלים וכי האירוע אינו כתוצאה מרשלנות חלילה, אלא מצירוף מקרים טרגי כפי שצפוי להתברר ע״י משטרת ישראל".

עו''ד טל גבאי
עו''ד טל גבאי

יהודה פריד
יהודה פריד