מגדולי פוסקי הדור: הרב יוסף ניסים קרליץ הלך לעולמו

הרב, שהיה בן 93, מת בביה"ח מעייני הישועה. הוא ייסד ועמד בראש בית הדין הגדול הפרטי בבני ברק ונחשב מבכירי החרדים ליטאים. מסע הלוויתו שבו צפויים להשתתף עשרות אלפים ייחל היום ב-12:00

רבי שמריהו יוסף נסים קרליץ
רבי שמריהו יוסף נסים קרליץ | צילום: שניאור זלמן

הרב ניסים קרליץ הלך לעולמו אתמול (שני) בבית החולים מעייני הישועה. הרב, שהיה בן 93, היה חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה. קרליץ היה מגדולי פוסקי הדור ביהדות החרדית ליטאית, והכריע בנושאים ציבוריים ושאלות הלכתיות. עוד מוכר הרב כמי שהקים את בית הדין הגדול הפרטי בבני ברק. מסע הלוויתו, שבו צפויים להשתתף עשרות אלפים, ייתקיים היום בשעה 12:00 בבני ברק.

קרליץ נולד בקוסובה שבבלרוס ועלה לישראל בשנת 1935. כשאביו נפטר, ב-1958, הוא מונה לתפקיד רב בית הכנסת הליגמן, מבתי הכנסת הראשונים בעיר בני ברק. כמה שנים לאחר מכן הקים, כאמור, את בית הדין הגדול בעיר.

רבי שמריהו יוסף נסים קרליץ
רבי שמריהו יוסף נסים קרליץ | צילום: שניאור זלמן

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דרעי: "עלינו בעשרות אלפי קולות – למרות מסע הסתה נוראי"

סמוטריץ' ואלקין נגד כחלון: עימות בקבינט על כספי המסים לרשות

ראשי המחנה הלאומי חתמו על הצהרת נאמנות לרה"מ; בנט ושקד סירבו

הרב נאם בכנסים רבים, פרסם כמה ספרים, פסק רבות בדיני ממון ואישות והיה חבר במועצת גדולי התורה, שמנהיגה את מפלגת יהדות התורה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ ספד לו, וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "רבי ניסים קרליץ זצ"ל היה מעמודי ההלכה וההוראה הבולטים והמוכרים של הדורות האחרונים. זכינו כולנו שדמות ענקית כזו של פוסק הלכה בקנה מידה של הדורות הקודמים, יחיה בדורנו שלנו. חבל על דאבדין. זכר צדיק לברכה".