ח"כים מהליכוד למען הרוצח מדומא: קראו לשפר את תנאי מאסרו

הקריאות להקלה בעונשו של רוצח משחת דוואבשה, עמירם בן אוליאל, התגברו לאחרונה וכעת מספר חברי כנסת ועשרות רבנים חתמו על קריאה לרה"מ להעברתו לאגף התורני בבית הסוהר. על המכתב חתומים ח"כים מהליכוד - לצד פעילי ימין קיצוני

זמן צפייה: 01:33

עשרות רבנים, אנשי ציבור וחברי כנסת פרסמו היום (רביעי) קריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשב"כ להעביר את המחבל היהודי שהורשע ברצח משפחת דוואבשה עמירם בן אוליאל לאגף התורני בבית הסוהר. על המכתב חתומים חברי כנסת מהליכוד ומעוצמה יהודית, לצד רבנים קיצוניים כמו הרב צבי טאו והרב דוב ליאור ולצד פעילי הימין הקיצוני ברוך מרזל ומיכאל בן ארי.

במרכז הדרישה של אנשי הציבור, העברתו של בן אוליאל לאגף התורני בבית הסוהר, לאחר 7 וחצי שנים שהוא בבידוד. החתומים קוראים לנתניהו שיילחץ על שב"כ להקל בתנאיו של הרוצח. בן אוליאל נשפט לשלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר ובמשך שנים מתנהל קמפיין לשחרורו ולהקלה בעונשו.

כעת, גם חברי כנסת מהליכוד, בהם ניסים ואטורי, עמית הלוי, אביחי בוארון ואריאל קלנר, וכן ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, חתמו על הקריאה לשיפור תנאיו של הרוצח. על המכתב חתומים עשרות רבני ערים וישיבות, בהם הרב שלמה אבינר, הרב שמואל אליהו והרב יצחק גינזבורג. עוד חתומים, פעילי הימין הקיצוני ברוך מרזל, מיכאל בן ארי, שי גליק דניאלה וייס ובנצי גופשטיין וכן אקדמאים כמו חתן פרס נובל ישראל אומן ועוד.

הדרישה להעברת עמירם בן אוליאל לאגף התורני
הדרישה להעברת עמירם בן אוליאל לאגף התורני

לטענת החותמים, תנאיו של בן אוליאל הם מהקשים ביותר בארץ. לטענתם, "המפגש הבלתי אמצעי עם בני אדם ללא סורג או מחיצה מזכוכית יחד עם הזכות להתפלל במניין, כל אלו הן זכויות אדם בסיסיות. אל מול תנאיו הקשים של עמירם מקומם לראות מחבלים שנתפסו עם דם על ידיהם חוגגים במתקני הכליאה וזוכים ליחס מועדף".