ההתחשמלות בבריכת הנוי בת"א: נקבע מותו של החייל איתמר פוקס

מבית החולים איכילוב נמסר כי נקבע מותו של בן ה-20, שהתחשמל ביום שישי לאחר שנכנס לבריכה בשכונת רמת החייל. פצוע נוסף מאותה התקרית, שאושפז במצב בינוני, שוחרר לביתו

זמן צפייה: 00:22

בית החולים איכילוב מסר היום (שני) כי נקבע מותו של איתמר פוקס, החייל בן ה-20 שנפגע אנוש בהתחשמלות בבריכת הנוי בשכונת רמת החייל שבתל אביב. פצוע נוסף מאותה התקרית, שהגיע לבית החולים במצב בינוני, שוחרר לביתו. באירוע נפגעו שני צעירים נוספים באורח קל.

המשטרה ממשיכה לחקור חשד לרשלנות באירוע. בסמוך לבריכת הנוי, שאינה מיועדת לשחייה, ניצב שלט המציין כי הכניסה למים אסורה. שני בעלי תפקידים במתחם ברמת החייל נחקרו באזהרה בחשד לגרימת חבלה ברשלנות. בסיום חקירתם, שוחררו השניים למעצר בית. שני בעלי תפקידים נוספים מסרו עדות במסגרת החקירה ושוחררו בסיום.

עוד בחדשות 13:

ההתחשמלות בת"א: "הוצאתי את אחד הצעירים מהמים, ועשיתי החייאה"

ארבעה צעירים התחשמלו בבריכת נוי בתל אביב – אחד נפצע אנוש

איתמר יוסף פוקס, החייל שנפטר מההתחשמלות בבריכת נוי בתל אביב
איתמר יוסף פוקס, החייל שנפטר מההתחשמלות בבריכת נוי בתל אביב | צילום: יששכר ויס, תיעוד מבצעי מד''א

טל, עד ראייה שישב בבר סמוך והגיע למקום לאחר ההתחשמלות, סיפר: "פתאום ראינו התכנסות של מלא אנשים. הרגשתי שמשהו לא כרגיל. ראיתי את חבר שלי שולף מישהו מהמים, ואז הוא צעק לי שהם התחשמלו. הגעתי לשם, והדבר הראשון שעשיתי זה להוציא את אחד הצעירים מהמים, חבר שלי הוציא את השני. עשינו החייאה לאחד שלא היה לו דופק".

טל סיפר כי זהו לא המקרה הראשון שבו נכנסים מבלים לבריכה. "זה חלק מהאווירה של המקום, זה לא מקרה חד פעמי. זה קורה המון פעמים והפעם קרה מה שקרה", הוא אומר, "זה בקטע של חווייה וצחוקים. כולם שותים שם, מן הסתם גם הם שתו".

זירת ההתחשמלות בתל אביב
זירת ההתחשמלות בתל אביב | צילום: יששכר ויס, תיעוד מבצעי מד''א

אירוע דומה התרחש באותה בריכה לפני כשלושה חודשים, אז התחשמל ילד ונפצע קל. "הילד שלי אכל גלידה בתמימותו ואז החליק לתוך הבריכה וקיבל את מכת ההתחשמלות. באותו הרגע שאנחנו היינו שם היה כבל חשוף בתוכם, המשטרה ראתה את זה ובדקה את המים, ולא טיפלו בזה".

חובש מד"א, שמי מרציאנו ופאראמדיק מד"א, אלמוג חן, סיפרו: "כשהגענו במקום הייתה המולה גדולה. ראינו שני צעירים כבני 20 שוכבים על שפת הבריכה, כשאנשים מנסים לעזור להם. סיפרו לנו שמשו אותם מתוך הבריכה לאחר שהתחשמלו".