בחזרה לבית הספר: המורה שהתמוטטה פגשה התלמידים שהצילו את חייה

חן דנצינגר, שחייה ניצלו על ידי 2 תלמידי כיתה י"א שביצעו בה החייאה, חזרה למקום לראשונה על מנת לפגוש אותם - ולהיפרד מהכיתה שאותה חינכה עד התקרית. "סגירת מעגל חשובה, אתם באמת מלאכים"

זמן צפייה: 02:55

חן דנצינגר, שהתמוטטה בחודש שעבר בבית הספר ברנקו וייס בבית שמש וחייה ניצלו הודות לשני תלמידי כיתה י"א שביצעו בה החייאה, חזרה היום (שני) לראשונה אל המקום שבו הכל קרה. "זאת סגירת מעגל ממש חשובה בשבילי, להיות אתכם פה ושהכל בסדר. אתם באמת מלאכים, אין לי מה לומר".

עוד הוסיפה דנצינגר ואמרה: "אני בסדר, אני מגיעה לכאן ישירות מבית החולים. לאט לאט, אני חוזרת הביתה היום, זה תהליך - אבל תהליך חיובי".

כזכור, לפני כחודש הגיע המורה שהייתה בחודש החמישי להיריונה, ללמד כמו בכל בוקר. אבל אז היא לקתה בדום לב, והתמוטטה. שלושה תלמידים שהבחינו בה, החלו לבצע בה החייאה. אחד התלמידים, ניר בוזגלו תלמיד כיתה י"א, סיפר: "ראינו אותך ממש על הרצפה וכשהתקרבנו ראינו שפרכסת. בדקתי, ולא היה לא נשימה או דופק. סובבתי אותך על הצד ואז שמתי לב שאת בהיריון. אז החלטנו ממש להרים אותך באוויר, כדי שלא ייפגע העובר או משהו". אליה כהן, תלמיד נוסף, הוסיף: "כשהגענו כבר לא היה לך דופק ואז הפכנו אותך".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"מכירה תודה": המורה שהתמוטטה פגשה את התלמידים שהצילו אותה

אמא המנהלת, אבא המורה: כך זינקה בישראל שיטת "החינוך הביתי"

"זה היה החלום של אמא שלי": שביט ויזל מסכמת עשור של דוגמנות

המורה חן דנצינגר
המורה חן דנצינגר | צילום: החדשות 13

היום העניק להם יואב חג'בי, מנהל בית הספר, תעודת הוקרה על פעולות ההחייאה שביצעו. "התושיה שגילו התלמידים והצוות החזירה את הנפש היקרה של חן, מורה ומחנכת שלו", אמר במהלך הטקס.

לאחר הטקס הגיעה דנצינגר לכיתתה. תלמידי של דנצינגר, שחיכו לשובה, הופתעו לגלות שהמורה חזרה כדי להיפרד. "לצערי קרה מה שקרה, לשמחתי אני פה ואני חיה והעובר בסדר. אבל אני צריכה להיות בשמירת היריון ואסור לי לזוז. אני לא יכולה להמשיך אתכם את השנה", אמרה  בעצב המחנכת.