שבועיים אחרי שהזהירה מהקורונה: גננת מפ"ת מתה מסיבוכי הנגיף

שלווה זלפריינד, בת ה-64, הלכה לעולמה לאחר שנדבקה מאחד הילדים שהיו בגנה. בהודעה שכתבה להורי הילדים כמה ימים לפני מותה, התריעה מפני אי-שמירה על ההנחיות. "ידוע על משפחות שהפרו בידוד"

זמן צפייה: 02:28

גננת בגן ילדים עירוני בפתח תקווה, שלווה זלפריינד בת ה-64, מתה אתמול (שישי) לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה. זאת, על אף ששבועיים לפני כן הזהירה הגננת בקבוצת הווטסאפ של הורי הילדים מפני אי-שמירה על ההנחיות. לדבריה, "ידוע בוודאות לרשויות על משפחות שהפרו בידוד או שלא מילאו אחר הנחיות העירייה, לא לשלוח ילדים שיש בביתם בן משפחה בבידוד".

"לצערי, היו שהעדיפו לשלוח את הילד לגן מתוך הרגשת ה'סמוך' הישראלי, תוך פגיעה אנושה בערך חשוב של 'ערבות הדדית' ו'לא תעמוד על דם רעך'. לי זה כבר לא משנה ממי נדבקתי ומי הפר בידוד", המשיכה הגננת. "אני פשוט מתחננת ומבקשת עבור הסבים והסבתות, השכנים והדודים המבוגרים שמקיפים אותנו ולא מגיע להם למות, גם אם יש להם מחלות רקע כאלה ואחרות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: "כל דחיה בהנחיות מרחיקה אותנו מהיעד"

הפוסט, השיחה – וההתקפלות: מאחורי הקלעים של המו"מ עם המסעדנים

"משבר זמני": בחזרה ליזמים שסגרו את העסק – ועברו לעבוד בסופר

שלווה זלפריינד
שלווה זלפריינד | צילום: חדשות 13

"אני חלילה לא מאשימה אף אחד. שלא יובן כך מדבריי. יד השם סובבה את הנסיבות והיא זו אשר הוציאה אותי מהמצב הקשה בו הייתי. ייתכן והדברים קשים לקריאה, אבל נכתבים בדם ליבי ובתפילה שאזכה בקרוב לצאת ממסע העסוקים שקיבלתי. ברוך השם אני מתאוששת והשלב הקשה ביותר של המחלה, כבר מאחוריי. אם יהיה מישהו אחד שיקרא את הדברים ויבין את ההשלכות של חובת הבידוד - והיה זה שכרי. אוהבת באמת כל אחד ואחת מכם. חיבוק גדול לילדים".

מטעם הסתדרות המורים נמסר כי "הסתדרות המורים מרכינה את ראשה ומשתתפת בצערה הכבד של המשפחה בעקבות פטירתה של שלווה זלפריינד. שלווה הייתה גננת מוערכת ואהובה שחינכה את ילדי ישראל מגיל צעיר. ככל הנראה נדבקה בגן הילדים שבו עבדה ונפטרה לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה לפני שלושה שבועות. היא הותירה אחריה שני בנים וארבעה בנות".

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

ענת דדון, מנהלת מחלקת הגנננות בהסתדרות המורים, מסרה כי "הלב נשבר, אישה שגידלה דורות של ילדים, 40 שנה גננת מוערכת ואהובה, נדבקה מילד מהגן בקורונה. אני קוראת לממשלת ישראל, לראש הממשלה ולשר החינוך: נכון וחשוב לשמור על ילדי הגן, אך אנא, שמרו על גננות ישראל, שמסכנות את עצמן מדי יום בהגעה לגן. לא ייתכן שכל הזמן עוסקים באחוזי ההדבקה ולא מבינים מה זה להיות בגן עם 35 ילדים. הגננת מפתח תקווה מתה בעת מילוי תפקידה".

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג כתב בהודעתו: "בצער רב אני מודיע על פטירתה של גננת בגן ילדים עירוני, הגברת שלווה זלפריינד מגני הדר בפתח תקווה שנפטרה עקב מחלת הקורונה. שלווה הייתה גננת מדהימה וחינכה ילדים רבים בעיר".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן אמש כי שלשום אובחנו 1,929 נדבקים חדשים בקורונה. כעת, מספר החולים הפעילים עומד על 26,323, מתוכם 208 במצב קשה, בהם 56 מונשמים ו-119 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-392. כמו כן, עד כה החלימו יותר מ-20 אלף ישראלים.