"זה כמו להיקבר בחיים": עמית סוסנה, ששוחררה מהשבי, מדברת

סוסנה, ששוחררה בפעימה השביעית של עסקת החטופים לפני כחודשיים, ביקרה לראשונה בביתה בקיבוץ כפר עזה וסיפרה על תקופת השבי, וכן על החטיפה - שהייתה "אלימה מאוד", לדבריה. "כל השומרים היו חמושים והתעללו בי ובחטופים אחרים"

זמן צפייה: 03:20

עמית סוסנה, ששהתה 55 ימים בשבי חמאס ושוחררה בפעימה השביעית של עסקת החטופים, הגיעה היום (שני) להריסות ביתה בקיבוץ כפר עזה וסיפרה לראשונה על חטיפתה ועל ימיה בשבי. "החטיפה הייתה אלימה מאוד", שחזרה עמית את הרגעים שתועדו במצלמה בגדר הגבול, "ניסיתי להתנגד עד שקשרו אותי בידיים וברגליים וגררו אותי על האדמה".

היא סיפרה: "הזיזו אותי ממקום למקום. כל השומרים היו חמושים והתעללו בי ובחטופים אחרים. הוחזקתי גם במנהרה בעומק 40 מטרים, בה לא היה בה חמצן והיה מעט מאוד מזון. במנהרה החשוכה, התחושה הייתה כמו להיקבר בחיים. הוחזקנו בתנאים לא אנושיים, אף אדם לא צריך להיות נתון ליחס אכזרי כזה".

ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ כפר עזה
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ כפר עזה | צילום: רויטרס
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ כפר עזה
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ כפר עזה | צילום: רויטרס

"להיות בשבי חמאס - זה לפחד לחייך בכל דקה. הכול יכול להשתבש בכל רגע", הוסיפה סוסנה, "אסור לדבר, לבכות או לנחם זה את זה כשהמצב נעשה קשה. הרגשתי שכל רגע יכול להיות האחרון שלי, כל שנייה הייתה כמו נצח. הדבר היחיד שהחזיק אותי הוא האמונה שהעולם איתנו ועושה הכל כדי להשיב אותנו. למרות שהייתי שם, אני לא יכולה לתאר לעצמי איך זה להיות שם במשך 115 ימים".