"מאבק בכפייה הלהט"בית": קמפיין השנאה של סגן ראש העיר י-ם

אריה קינג, סגן ראש העיר ירושלים שמתמודד בבחירות המוניציפליות, פרסם שלט קמפיין שבו נכתב, בין היתר, כי יפעל להפחית את "מספר הדגלים במצעד התועבה". עוד בקמפיין: "מאבק בגורמים עירוניים שמנסים להכניס תכנים פרוגרסיביים ונוצריים לאירועי התרבות בעיר". הבית הפתוח: "מלחמה בכולנו"

אריה קינג, מצעד הגאווה בירושלים
אריה קינג, מצעד הגאווה בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן ראש העיר ירושלים אריה קינג, שמתמודד על ראשות העיר בבחירות המוניציפליות, פרסם שלט קמפיין שבו נכתב, בין היתר, כי הוא "ייאבק בכפיה הלהט"בית". לדבריו, המאבק יכלול "פעילות נגד תקציבי העתק המוגזמים של הבית הפתוח, והפחתת מספר דגליהם במצעד התועבה".

עוד במצע של קינג: "מניעת כניסת תכנים והשפעות פרוגרסיביים למסגרות החינוך של עיריית ירושלים, שביטלו את 'אימא ואבא' בטפסי הרישום במינהל החינוך בירושלים", ו"מאבק בגורמים עירוניים שמנסים להכניס תכנים פרוגרסיביים ונוצריים לאירועי התרבות בעיר".

הקמפיין של אריה קינג
הקמפיין של אריה קינג | צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעקבות הפרסום בחדשות 13, קינג מסר: "אני שומע את הביקורת ומצר על כך שיש מי שנפגעו בעקבות השימוש במילה 'תועבה', שנחשפתי אליו לראשונה בכתבה. בשל העובדה שפנו אליי מכרים וחברי קהילה שנפגעו מכך - הוריתי להסירה מהפליירים שיצאו. מקובל שיש מחלוקות עקרוניות על סוגיות מהות, אבל חשוב שיישארו בגבולות שלשם שמיים ולא לייצר תחושה של ניסיון להשניא את האחר. נמשיך בעמידה איתנה וחסרת פשרות על העקרונות, אך באופן מכבד, ראוי וענייני".

"אנחנו כאן כדי לומר שלאף קהילה או קבוצה בירושלים לא עומדות זכויות יתר על פני אחרות. לכולם מגיע בשווה ולא נסכים לכפיית ערכים, אג'נדות ומדיניות של קבוצה אחת על השאר. כך, לא יכול להיות שלבית הפתוח כקבוצה חזקה ומקושרת יהיו זכויות יתר בנוגע לתליית דגלים ברחבי העיר, כפי שנאסר על אוהדי הפועל ירושלים לתלות את דגלי הפועל על תרני העירייה כשזכתה באליפות, כפי שנאסר על תנועת חב"ד לתלות בל"ג בעומר את דגליהם על תרני העירייה וכפי שנאסר על בית"ר ירושלים לתלות את דגליה ברחבי העיר לאחר זכייתה בגביע המדינה".

אריה קינג, סגן ראש עיריית ירושלים
אריה קינג, סגן ראש עיריית ירושלים | צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

מהבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות נמסר: "סגן ראש העיר מציג בראווה את משנתו - מלחמה בכולנו - בלהט"ב, בשמאלנים, באמנים, בנוצרים, ובכל מי שהוא לא הוא עצמו. בזמן שבית המשפט מוכיח את עיריית ירושלים פעם אחר פעם על אפליית הקהילה הגאה, מפיץ השנאה התורן מודיע לנו שהוא לא עוצר לרגע ויפעל להדיר עוד יותר את הקהילה הלהט"בית ובכך לצמצם את החברה הליברלית והסובלנית בבירת ישראל.

"קצת מביך שמי ששואף לנהל את העיר הגדולה במדינה, עיר הבירה שלנו, מתייחס לשלושת רבעי מיליון שקלים שבג"ץ חייב את העירייה לתת לבית הפתוח כ'תקציבי עתק מוגזמים', וזה מעלה סימני שאלה רציניים ביחס לכישורים שלו לנהל עיר כה גדולה ומורכבת. זוהי תזכורת חד משמעית לכל מי שרוצה שירושלים תישאר בית לכולם ולכולן לצאת ולהצביע ב-31 באוקטובר".

יוסי חביליו, סגן ראש העיר ירושלים, הגיב על הקמפיין של קינג: "אריה קינג ממשיך במסע השנאה ההרסני והבריוני שלו ומיחצ"ן ללא בושה גזענות והומופוביה רעילה. את כל מה שהוא מנסה לקלקל - אנחנו נציל. לא ניתן לירושלים ליפול לידיים הקיצוניות והאלימות שלו. אני קורא לכל הכוחות הליברלים בעיר להתאחד ולפעול יחד על מנת למנוע ממנוע לכהן במועצת העיר. ולכם חברי תושבי העיר - הוא לא יפחיד אותנו. בבחירות הקרובות מצילים את ירושלים"

ביוני האחרון ערך חביליו את החתונה הגאה הראשונה בלשכתו בעיריית ירושלים. לאחר מכן הוציא היועץ המשפטי לעירייה חוות דעת מיוחדת לקראת הבחירות, שבה אסר עליו להמשיך לחתן זוגות חד-מיניים בלשכתו.