שוטר מחלק ארטיקים לילדים חרדים - אחר מכה מפגין בפניו • תיעוד

בזמן שהופץ ברשתות סרטון שבו מ"מ מפקד משטרת בית שמש מחלק קרטיבים לילדים שמקללים אותו, סרטון נוסף פורסם שבו רואים שוטר אחר נותן אגרופים למפגין חרדי. בשל האירוע, האחרון הושעה

זמן צפייה: 05:55

הסרטון שבו מיכאל מלכה, ממלא מקום מפקד משטרת בית שמש, מחלק קרטיבים לילדים מהפלג החרדי הקיצוני בעיר ריגש בסוף השבוע את הצופים ברשתות החברתיות. בתיעוד ניתן לראות את השוטרים מחלקים קרטיבים לילדים שמקללים ומגדפים אותם, בזמן שהם מנסים לאכוף את הסגר בבית שמש. "למעשה זה די הרגיע את הרוחות והשתיק אותם", אמר מלכה.

לאחר שקיבל עשרות תגובות, התייחס היום (ראשון) מלכה ליחס החם שקיבל מרגע שהתיעוד התפרסם. לדבריו, "אנחנו תמיד אומרים לשוטרים, להכיל, להתאפק. פה, אני חושב, באקט הזה הבהרנו שלא באנו לריב. אנחנו בסופו של דבר באנו לאכוף את צו בריאות העם למען התושבים. שיטת הארטיקים היא לא חדשה אבל כנראה שנאמץ אותה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עקב הטענות לאפליה בנוגע להסגרים: נתניהו ייפגש עם ראשי החרדים

סקר חדשות 13: הליכוד נחלשת; 61% לא מרוצים מנתניהו במשבר

חשד: רופא מבי"ח במרכז השקה נשים בסם אונס כדי לאנוס אותן

שוטר מחלק ארטיקים לילדים חרדים - אחר מכה מפגין בפניו
שוטר מחלק ארטיקים לילדים חרדים - אחר מכה מפגין בפניו | צילום: חדשות 13

מאז נכנסו לתוקף תקנות הסגרים באזור בית שמש וירושלים נאלצים השוטרים להתמודד עם מחאות הציבור החרדי. במשטרה נאלצים להתעמת עם מפגינים בחברה החרדית על בסיס יומי. אתמול היו אלה מפגינים מהפלגים הקיצוניים שבירושלים שפרצו את מחסומי הסגר בשכונות החרדיות.

לאחר העימותים, הופץ סרטון שבו תועד שוטר יס"מ סוטר בחוזקה לצעיר חרדי לאחר שהעיר לו על אי-עטיית מסכה. על פי גרסתו של השוטר, הוא הרגיש כי מישהו מושך את מכשיר הקשר שלו ולכן, אינסטינקטיבית, הוא הרים את ידו. אלא שבמהלך ההפגנה תועד אותו שוטר נותן אגרופים למפגין אחר. הערב הוא נחקר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד לתקיפה והושעה מתפקידו על לסיום הבירור.

בחברה החרדית טוענים כי אכיפת המשטרה בררנית. בישיבת הממשלה אמר השר אריה דרעי כי יש הבדל בין טיפול המשטרה במפגינים בתל אביב למפגינים החרדים שבירושלים. מחר צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עם השרים דרעי, ליצמן והשר לביטחון הפנים בניסיון להוריד את גובה הלהבות.