משפחה שהייתה בדרך לביתה נרגמה באבנים; האב ירה באוויר - ונחקר

אורי ורננה פרץ וארבעת ילדיהם הותקפו בדרכם ליישוב "אש קודש". אב המשפחה ביצע ירי על מנת להרתיע את משליכי האבנים. להפתעתו, במשטרה החליטו לחקור אותו. "הצלתי את חיי ילדיי - זו שערורייה"

זמן צפייה: 01:42

משפחת פרץ הייתה בדרך חזרה לביתה ביישוב אש קודש שבבנימין, כששמשת רכבם נופצה ממטח אבנים שנזרקו לעבר מכוניתה. "אנחנו נוסעים ופתאום אני צועקת 'חסם אבנים, חסם אבנים' ואנחנו שומעים פתאום קולות נפץ אדירים של סלעים שפוגעים באוטו", סיפרה אם המשפחה רננה פרץ.

באותה עת, ישבו ברכב אורי, אשתו רננה וארבעת ילדיהם, כשהקטנה בהם בת שנה בסך הכול. "הילדים מתחילים בצרחות אימה. אני מתדרכת אותם ישר, 'כולם להוריד ידיים על הראש ולהגיע למצב שתהיו כמה שיותר נמוכים'", המשיכה רננה. "אין לנו מה לעשות. אי אפשר לחזור אחורה בשום צורה. חושך, דרך צרה מאוד ומפותלת, משמאל תהום, מימין מצוק".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ: "פארסת ההפגנות חייבת להיפסק"; היועמ"ש לא מתנגד להגבלות

רה"מ שוחח עם יורש העצר של בחריין: "דנו בחשיבות השלום"

הקבינט דן בהחמרת הסגר: נשקלת הגבלת בתי כנסת וצמצום התכנסויות

הרכב שנפגע כתוצאה מזריקת האבנים בשומרון
הרכב שנפגע כתוצאה מזריקת האבנים בשומרון | צילום: חדשות 13

האב אורי, שחש את הסכנה, שלף את האקדח האישי שלו ודרך אותו. "פתחתי את הדלת של הרכב ויריתי ירייה אחת באוויר", סיפר. להפתעתו, כאשר הגיע למשטרה, הוא נחקר באזהרה בשל הירי שביצע. "פתאום לגלות שאני הופך להיות אשם בעצמי בסיכון חיי אדם, כשכל מה שעשיתי היה להציל את החיים של הילדים שלי, בעיניי זאת שערורייה", אמר פרץ.

אשתו רננה הוסיפה: "אי אפשר להבין דבר כזה. זה מחדל". עורך דין נתי רום, מארגון "חוננו", אמר בתגובה כי "אין פה שום אירוע פלילי או חשד סביר. האירוע הזה שבו לוקחים נפגע עבירה, מעבירים אותו, לוקחים ממנו טביעות אצבע, פותחים לו תיק פלילי ומכתימים אותו לכל החיים, פשוט אסור שיקרה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לצד ביצוע פעולות לאיתור המעורבים שיידו את האבנים, הרי שמחובת המשטרה לבדוק ולברר גם את נסיבות הירי ותקינותו. ככל שיתברר כי הירי היה תקין ומוצדק - לא יינקט כל צעד פלילי או אחר נגד האזרח היורה".