במרחק 10 דקות מאושוויץ: ישראל זכתה בזהב בשחייה אומנותית

הנבחרת של סבטה בלכר רשמה הישג ענק בתרגיל הקומבו, וקטפה את המקום הראשון במשחקי אירופה הנערכים בפולין. יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד בירכה על ההישג: "מדליה ראשונה למשלחת שלנו, מרגש לשיר את התקווה כאן עם דמעות בעיניים"

זמן צפייה: 01:43

הישג אדיר לנבחרת ישראל בשחייה אומנותית היום (שישי), שקטפה את מדליית הזהב בתרגיל הקומבו במסגרת משחקי אירופה, אשר נערכים בפולין ובמרחק 10 דקות בלבד ממחנה ההשמדה אושוויץ. הנבחרת בכחול - לבן גרפה את מדליית הזהב הראשונה בשחייה אומנותית אי פעם לאחר סיימה בציון כולל של 248.6083, מעל לגרמניה וטורקיה שעמדו איתה יחד על הפודיום במקומות השני והשלישי בהתאמה.

נבחרת השחייה האומנותית בפעולה
נבחרת השחייה האומנותית בפעולה | צילום: איגוד השחייה

יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד, בירכה על ההישג והתרגשה: "בוקר מרגש עם מדליה ראשונה של המשלחת שלנו למשחקים, ואין סמלי יותר מאשר לעמוד בראש מורם ולשיר את התקווה במרחק 10 דקות מאושוויץ, כשכולנו עם דמעות בעיניים. הבטחנו לשאת את זכרם של אחינו היהודים וכך אנחנו עושים".

בנות נבחרת ישראל בשחייה אומנותית בפעולה
בנות נבחרת ישראל בשחייה אומנותית בפעולה | צילום: איגוד השחייה

גם יו"ר ענף השחייה האומנותית באיגוד השחייה, נעם צבי, התרגש מגודל המעמד: "ההחלטה לקיים את אליפות אירופה כאן באושוויצ'ם שבפולין לא הייתה קלה לנבחרת שלנו, והתשובה הייתה לזכות בזהב ושהקהל כולו יעמוד להמנון 'התקווה'. ההכנה שלנו הייתה אופטימלית והביצוע היה הטוב ביותר של הנבחרת אי פעם, אין מרגש מזה".

נבחרת ישראל על הפודיום במשחקי אירופה
נבחרת ישראל על הפודיום במשחקי אירופה | צילום: איגוד השחייה

את הנבחרת שאחראית על ההישג החשוב מאמנות סבטה בלכר, לריסה קונין, ולריה אפריאלבה ואנה טרס. מי שמתחרות הן שלי בובריצקי, אריאל הנשיא, עדן בלכר, ניקול נחשונוב, מאיה דורף, נוי גזלה, נטע רוביצ'ק, קתרין קונין, שני שראיזין, איה מזור והמחליפה שיה שר שלום.

נבחרת השחייה האומנותית עם דגל ישראל
נבחרת השחייה האומנותית עם דגל ישראל | צילום: איגוד השחייה