סמוטריץ': "החטופים זה לא הדבר הכי חשוב"; לפיד: "חרפה מוסרית"

בריאיון לרשת ב' אמר שר האוצר כי "האמירות על להחזיר אותם בכל מחיר חסרות אחריות", ראש האופוזיציה תקף: "אנשים חסרי לב לא יכולים להמשיך להוביל את ישראל לתהום". גנץ הגיב: "החזרת החטופים היא הדבר הדחוף ביותר". אביה של החטופה לירי אלבג לחדשות 13: "שיתבייש לו, אמירה מגעילה"

זמן צפייה: 03:56

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר הערב (שלישי) כי החזרת החטופים "זה לא הדבר הכי חשוב" - ועורר סערה. בריאיון לתוכנית "בנימיני וגואטה" ברשת ב' אמר סמוטריץ' כי "צריך להשמיד את חמאס. זה חשוב מאוד, אבל האמירות של 'בכל מחיר' חסרות אחריות. צריך להחזיר את החטופים ולהפעיל לחץ על חמאס".

חבר קבינט המלחמה בני גנץ הגיב לאמירה של סמוטריץ' וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "החזרת החטופים היא לא רק יעד על שלנו במלחמה, היא ציווי מוסרי שלנו כמדינה וכעם. היא הדבר הדחוף ביותר. לא נחמיץ שום הזדמנות להחזיר אותם הביתה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף: "המתקפה של סמוטריץ על משפחות החטופים היא חרפה מוסרית. אנשים חסרי לב לא יכולים להמשיך להוביל לתהום את מדינת ישראל. סמוטריץ, במשמרת שלך ושל נתניהו נרצחו 1,200 ישראלים, במשמרת שלך נחטפו, עונו ונאנסו אזרחים ישראלים שאתה אחראי לגורלם. בלי החזרת החטופים ישראל לא תנצח".

גם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הגיבה: "ברחה לסמוטריץ' האמת. לא אכפת לו ולממשלה שלו מ-134 אזרחיות ואזרחים שחשופים לאונס ולהתעללות בידי חמאס. הם אשכרה לא מתאמצים להחזיר אותןם. ‏עם הממשלה הזאת אף אזרחית או אזרח לא יכולים להיות בטוחים. הם יפקירו כל אחת ואחד לטובת הדאגה לעצמם".

הפגנת משפחות החטופים מחוץ לקריה
הפגנת משפחות החטופים מחוץ לקריה | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אלי אלבג, אביה של החיילת החטופה לירי אלבג, אמר לחדשות 13 בתגובה: "שיתבייש לו, כחבר כנסת שאומר את מה שאמר. שיחטפו לו את הילד, אני אגיד לשחרר. אמירה מגעילה". רובי חן, אביו של החייל החטוף איתי חן, אמר: "שיילך לכתובים ויקרא מה שמדובר שם על פידיון שבויים. יהודי לא מפקיר יהודי".

בהמשך הבהיר סמוטריץ' את דבריו: "נשאלתי בראיון האם החזרת החטופים זה לא הדבר הכי חשוב לפני השמדת חמאס והניצחון במלחמה. תשובתי ברורה: רק על ידי השמדת החמאס והניצחון במלחמה נחזיר את כל החטופים. מי שקורא לעסקה בכל מחיר, יביא לתבוסת ישראל במלחמה וגם ירחיק את הסיכוי להחזיר את החטופים הביתה".