בין שמיים וארץ: הספורט האתגרי "סלקליין" כובש את ישראל

הם צועדים על חבל דק מעל תהום, ויש מי שרואה בהם משוגעים, אך המתאמנים לא מתרגשים: "להיות רגוע כשהמוח אומר לך לא להיות רגוע - זה הקסם הגדול"

סלקליין
סלקליין | צילום: חדשות 13

קהילה קטנה של כמה עשרות הרפתקנים קמה בשנים האחרונות בישראל, המתאמנים בהליכה על רצועה אלסטית בין עצים. בשנות ה-80 של המאה שעברה הפך ה"סלקליין" לספורט אתגרי באופן רשמי בארצות הברית, כאשר הנועזים שבמתאמנים עושים את זה מגובה רב, מעל פי תהום, לפעמים גם תוך סיכון ממשי של חייהם.

יש מי שרואה בהם משוגעים, אך הם לא מתרגשים. "להיות כל הזמן מקובע בתוך דפוס המחשבות שלך, ולא לנסות לדחוף את עצמך ולא להביא את עצמך למקומות שמפחידים אותך", אומר אורי סינגר. "זה משוגע בעיני".

עוד בחדשות 13:

אחרי ארבעים שנה: יוני רכטר על האיחוד של חברי הכבש השישה עשר

היי פייב 2020: להקת הבנים החדשה שרוצה לכבוש את המדינה

אשת הכדורגלן הזר שהתאהבה בישראל – ופתחה בלוג תיירות

סלקליין
סלקליין | צילום: חדשות 13

"הגוף לא רוצה להיות שם, המוח לא מעכל בכלל את הסיטואציה שאתה על חבל דק באוויר, אתה פשוט רוצה לברוח", מספרת אביה סלומון. אסף וייס, בעלים של A-team, כושר קרבי והכנה לצבא, מוסיף: "אתה מוצף באדרנלין אבל אתה צריך להיות הכי רגוע בעולם, רק אם תהיה רגוע ותשחרר תוכל ללכת על החבל. הפרדוקס הזה של להיות רגוע במצב שהמוח שלך אומר לך לא להיות רגוע – זה הקסם הגדול".

בארצות הברית ובאירופה ה"סלקליין" הוא תחום מוסדר, עם אתרים מוכרים ותחרויות, אך בישראל התחום הרבה פחות מפותח – ונעשה בהיחבא כדי להימנע מפקחים וקנסות. "אני לא חושב שמישהו עושה לנו דווקא, הם לא מכירים", אומר וייס. "מקווה שבקרוב הם יכירו".