סוף עידן הלואו קוסט? כך תשפיע הקורונה על הטיסות המוזלות

כשנחזור לשגרה ונמלי התעופה ישובו לפעול במתכונת מלאה, כנראה שנשב עם מסכות והמושב שלפנינו יישאר ריק. לאן נטוס והאם המצב ישפיע על חברות התעופה הזולות? • "השמיים ביום שאחרי", פרק ב'

זמן צפייה: 06:31

מגפת הקורונה: לא רק נמל התעופה שלנו כמעט נטוש היום, לא רק אצלנו דלפקי הצ'ק-אין מיותמים. התמונות מנתב"ג דומות לתמונות בנמלי תעופה בכל העולם. המשבר הוא משבר גלובלי ודווקא בגלל שתעופה אזרחית מחברת בין אנשים, בין מדינות ובין יבשות, ברור שהיא תהיה האחרונה לצאת לחלוטין ממשבר הקורונה. בימים שלפני המראנו מכאן ל-160 יעדים שונים ב-55 מדינות.

בפרק הראשון של "השמיים ביום שאחרי" שאלנו מתי ואיך נחזור לטוס - והבנו שהכול עומד להשתנות. בדיקות רפואיות יהפכו לשגרה בנמלי התעופה, ואולי בהתחלה אפילו נטוס עם מסכות ועם מושב ריק לפנינו. יכול להיות שאפילו לא יגישו לנו מזון כדי שלא נוריד את המגשים.

היום בפרק השני אנחנו שואלים לאן נחזור לטוס, מה מהתמונות היפות של פעם יחזור להיום קו תעופה סדיר מישראל ונשאל גם כמה תעלה טיסה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"מקווה שאת חגי תשרי נבלה ביוון": כך ייראה נתב"ג אחרי הקורונה

מספר המתים מקורונה עלה ל-116; 11,586 חולים – בהם 132 מונשמים

שיעור האבטלה עלה ל-26.1%; 946,053 איש מתחילת מארס

מטוס של חברת התעופה הלטבית פרימרה אייר
מטוס של חברת התעופה הלטבית פרימרה אייר | צילום: istock/getty images

80 אירו לכרטיס טיסה בחנוכה 2020, בעוד חצי שנה, זה מה שקנה עילי אבני מתוך מחשבה שהעולם יחזור לטוס בקרוב. "פתאום, כשראיתי ב'טיסות סודיות' שאיזי-ג'ט פתחו את המכירה שלהם, אז קפצתי על ההזדמנות ולקח לי בדיוק עשר דקות להזמין לחנוכה כרטיסים", סיפר.

עילי לא לבד. גם דניאל רטנובסקי הזמין חופשה לעוד קצת יותר מחצי שנה. "מקסימום אפשר לשנות את התאריך", אמר. דניאל קנה כרטיסים זולים לפראג בחודש נובמבר.

נמל התעופה בן גוריון
נמל התעופה בן גוריון | צילום: חדשות 13

כרגע מחירי הטיסות במערכות עדיין זולים מאוד, אלא שכדי להעריך מה יקרה למחירים בעתיד, כשהשמים ייפתחו, צריך לשאול קודם כול אם הלואו-קוסט ייעלם, אם השמים יצטמצמו ואם התחרות תיפגע בצורה שתגרום למחירים לעלות.

"המודל של הלואו-קוסט בנוי על נפח תנועה גדול. זאת אומרת, כדי שהמודל הזה יהיה סביר צריך מטוסים מלאים, צריך תדירות גבוהה מאוד", הסביר עמוס שפירא, לשעבר מנכ"ל אל-על, אלא שנפחים כאלה לא נראה בזמן הקרוב.