מארגני טקס המשפחות לראשי רשויות: שדרו את האירוע ביישובים

על רקע הביקוש הציבורי הרב לכרטיסים עבור הטקס הלאומי לציון 7 באוקטובר, ולאחר שערוץ רשת 13 וערוצים נוספים הודיעו כי ישדרו את האירוע בשידור חי, מארגני הטקס פנו לראשי רשויות בבקשה שיקרינו אותו במקומות ציבוריים ביישובים ברחבי הארץ. "לצערנו ולהתרגשותנו, נראה שגם פארק הירקון כולו לא יצליח להכיל את כלל הציבור המבקש לקחת חלק, ולכן אנחנו פונים בהצעה ובבקשה לקיים שידור חי וקהילתי של הטקס במרכזי הערים", כתבו

ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ ניר עוז
ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ ניר עוז | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בעקבות הביקוש הרב להשתתפות בטקס הזיכרון הלאומי שמארגנות משפחות נפגעי 7 באוקטובר בפארק הירקון, מארגני האירוע פנו היום (חמישי) לראשי רשויות ברחבי הארץ - בבקשה שיארגנו שידורים של הטקס במקומות מרכזיים ביישובים ובערים ברחבי ישראל.

על פי הודעת מארגני טקס המשפחות, כ-40,000 כרטיסים לאירוע אזלו בתוך 8 שעות. יחד עם בעלי הכרטיסים, הציבור הרחב יוכל לצפות בטקס בטלוויזיות, לאחר שערוץ רשת 13, וכן ערוצים 12, 11, ערוץ כנסת, ערוץ 9 ואחרים הודיעו כי ישרדו את האירוע בשידור חי מפארק הירקון. בנוסף, גופי שידור מ-50 מדינות בעולם הודיעו כי יעבירו את הטקס בשידור חי גם כן.

נועה קירל בפארק הירקון
פארק הירקון (ארכיון) | צילום: שרון חזן, בי סייף

בפנייתם לראשי הרשויות, כתבו מארגני הטקס: "הטקס זכה לתמיכתם של אמנים רבים שיופיעו בו בהתנדבות, ובתוך מספר שעות קטן נמסרו כל הכרטיסים הזמינים לציבור. אנו רואים בכך ביטוי לתמיכה הרחבה בטקס ובמשפחות, אבל גם לצורך העמוק של הציבור בישראל לקחת חלק באירוע הזיכרון המרכזי לאסון הכבד שפקד אותנו, ולציין אותו יחד. לצערנו ולהתרגשותנו, נראה שגם פארק הירקון כולו לא יצליח להכיל את כלל הציבור המבקש לקחת חלק. לכן אנחנו פונים בהצעה ובבקשה לקיים שידור חי וקהילתי של הטקס במרכזי הערים".

"זיכרון השבעה באוקטובר צרוב בבשרנו לא רק כפרטים וכמשפחות שכולות, אלא גם כקולקטיב ישראלי מאוחד שחווה את הטראומה והמחדל והתגייס בגבורה לשיקום ולתקומה. לצערנו, ישנם עדיין 101 חטופים המוחזקים בשבי חמאס ואנחנו קוראים להשבתם במהרה", נכתב בהמשך הפנייה של המארגנים.

האמנים שישתתפו בטקס
האמנים שישתתפו בטקס

טקס המשפחות יתקיים כאמור ביום שני, 7 באוקטובר, בשעה 19:00 בפארק הירקון בתל אביב, וייפתח בדקת דומיה. בשבוע שעבר פורסם כי בטקס יופיעו: אביב גפן, אגם בוחבוט, אדר גולד, אמיר דדון, בועז שרעבי, גלי עטרי, היהודים, ואלרי חמאתי, זהבה בן, יהודה פוליקר, ישי לוי, כנסיית השכל, מירי מסיקה, מרגלית צנעני, עברי לידר, עדן חסון, קורין אלאל, קרן פלס, ריטה, רן דנקר, שולי רנד, שלום חנוך ושלמה ארצי.

יונתן שמריז, מייסד 'קומו' וממארגני הטקס, אחיו של אלון שימריז שנמלט מהשבי ונורה למוות בשוגג על-ידי כוח צה"ל בשג'אעיה, מסר במקביל לפרסום התוכנית האומנותית: "מעולם לא חשבתי שטקס לזכר החורבן שלנו יכול לעורר גם אופטימיות. האמנים הגדולים בישראל נרתמו ויגיעו להופיע בהתנדבות בפני משפחות 7.10 וכל עם ישראל שיעמוד שם איתנו. הימים הם ימים קשים, בלתי נתפסים, אבל החיבוק שאנחנו מקבלים עוטף את כולנו בתקווה שיכול להיות פה גם אחרת. בשם המשפחות, תודה לכל עם ישראל".

יונתן שמריז
יונתן שמריז, ממארגני טקס המשפחות

במטרה להימנע מהתנגשות, מארגני הטקס הלאומי הודיעו בחודש שעבר כי האירוע מטעמם יסתיים לפני שיתחיל הטקס הממשלתי לציון 7 באוקטובר, שהפקתו הופקדה בידי שרת התחבורה מירי רגב - והוא יוקלט מראש ללא קהל.