אמו של העצור הישראלי בסיני: "אין לנו מושג איזה תיק תופרים לו"

נהוראי יצחק, בן 18 מבקעת הירדן, נעצר בנואיבה לאחר שנקלע לעימות עם תושב המקום. אמו סיפרה לחדשות 13 כי השאירו אותו בלי טלפון, אוכל כשר ומים, והוסיפה: "הוא ראה שצריך לעשות שם פעילות יהודית ולהכין אוכל כשר והתחיל לעשות את זה, אך בסוף שבוע האחרון משהו שם התפקשש"

זמן צפייה: 00:42

נהוראי יצחק, אזרח ישראלי בן 18 מבקעת הירדן, נעצר בסיני לאחר שנקלע לעימות עם תושב חצי האי, והוא מטופל על ידי קונסול ישראל במצרים והמחלקה לישראלים בחו"ל שנמצאת בקשר עם משפחתו. אמו אמרה היום לחדשות 13: "מאז המעצר אי אפשר לדבר איתו, החברים נמצאים שם, הם לא יודעים על מה הם חותמים. אין מתורגמן, אין לנו מושג איזה תיק תופרים לו".

יצחק הוא חסיד חב"ד שהגיע לנואיבה כדי לדאוג למטיילים ישראלים לאוכל כשר, ובשבת האחרונה הוא הציע לעשות את השבת כולם יחד כדי "לקרב את הגאולה ולזכות לאחדות עם ישראל בסיני". לפי משפחתו, בצאת השבת רצו כל הישראלים לעשות תמונה קבוצתית, והוא רצה להחזיק דגל של חב"ד אך בעל המקום לא אישר. יצחק ביקש סליחה והתכוון להחזיר את השקית למקום, אך אז אחד מצוות העובדים של הקאמפ דחף אותו לעיני כולם.

יצחק ניסה להגן על עצמו, דחף את העובד בחזרה וביקש שיניח לו, בעוד המצרי המשיך לתקוף אותו. הוא נלקח למשטרה בכפוף להבטחה של המצרים ובעלי המקום כי הם לוקחים אותו רק כדי לעשות "סולחה" ולשחרר אותו מיד, אך לא נתנו לו לאכול, לשתות ולהתפנות, ואמרו שרק אם יחתום על מסמכים יוכל להשתחרר. בני משפחתו אומרים כי הוא חתם כשהוא עייף ותשוש, וכי שיקרו לו, השאירו אותו עצור בלי טלפון, בלי אוכל כשר, בלי מים ובלי תנאים בסיסיים למעצר.

תיירים ישראלים בסיני
תיירים ישראלים בסיני (ארכיון) | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

"זה לא משהו על רקע דתי, הוא כבר מעל חודשיים נמצא שם", סיפרה האם, "הם שמעו שהוא אמר שהוא עוזב, נכנסו לסטרס שהרבה מטיילים לא יגיעו. הוא הכין אוכל כשר להרבה מטיילים. זה ילד בן 18, הוא לא הגיע מטעם אף אחד. הוא ראה שצריך לעשות שם פעילות יהודית ולהכין אוכל כשר והתחיל לעשות את זה. מטיילים תמורת חדר, בהדדיות. בסוף שבוע האחרון משהו שם התפקשש. במשרד החוץ אומרים לנו להקשיב למקומיים, לא לעשות בלגאן, לעשות כל מה שהמקומיים אומרים לנו".