נדחתה על הסף ההשגה של תושבי המאחז אביתר: "התנהלות חמורה"

פיקוד מרכז דחה את הערעור של תושבי המאחז, זאת לאחר שהמתנחלים הגישו השגה על צו התיחום שניתן למקום בליל יום חמישי, לפיה "מדובר באדמת מדינה". ההכרעה תעבור לבג"ץ

זמן צפייה: 01:39

פיקוד מרכז דחה הבוקר (שני) על הסף את ההשגה (ערעור) שהגישו תושבי המאחז אביתר להקפאת פינויו, זאת בטענה ש"מדובר בהתנהלות בוטה וחמורה ביותר, שמצביעה על חוסר תום לב ותורמת להפרת הסדר הציבורי ושלטון החוק באזור". לתושבי המאחז יש כעת שבוע להגיש ערעור לבג"ץ, זאת בטרם המאחז יפונה, כפוף להכרעת בית הדין.

בעקבות הדחייה, באביתר עמלים כעת על עתירה שתכלול טיעונים משפטיים על זכותם להישאר במקום. לעומת זאת, במערכת הביטחון סבורים שיש לפנות את המקום, ותשובת המדינה לא משתמעת לשתי פנים. "המקרקעין בהם הוקם המאחז אינם מוכרזים או רשומים כאדמות מדינה, וממילא הממונה על הרכוש הממשלתי לא העניק כל היתר לשהות בהם או לבצע בהם כל שימוש", נכתב במענה להשגה שהגישו המתמחלים.

לאור זאת, בג"ץ יצטרך להכריע את עתידן של 50 המשפחות שמתגוררות במקום. אם בג"ץ יאפשר את מהלך הפינוי, הדבר יובא להחלטת הדרג המדיני שמנוגד מאוד בדעותיו המדיניות, ולכן יצטרך לקבל החלטה קשה על עתידם של המתגוררים ביישוב.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מחקר: 12% מהנערים שהחלימו מקורונה סובלים מתסמינים לטווח ארוך

דיווחים באיראן: פעילות תחנת כוח גרעינית הופסקה "בגלל תקלה"

צדק מאוחר להרוגי מירון: מי צריך לחשוש מוועידת חקירה ממלכתית?

פינוי מאחז רמת מיגרון
פינוי מאחז רמת מיגרון | צילום: חדשות 10

כזכור, אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי מועצת שומרון הגישה בליל יום חמישי האחרון מסמך תב"ע לשטח של המאחז אביתר, כחלק משכונה של היישוב הסמוך תפוח. זאת, מאחר ולא ניתן להגיש תב"ע למאחז שלא הוסדר.

בעקבות כך, פינויו של המאחז הופקא, זאת בניגוד לעמדת משרד הביטחון לפיו יש לפנותו עקב הבנייה הבלתי חוקית, "כל עוד נבדקת בקשה להיתר תכנונני ועד ליום קיום דיון בנושא, הליכי אכיפת ההליכים התכנוניים (הריסת הבינוי) מוקפאים", נכתב במסמך שהגישו התושבים.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בהקשר של המאחז כי "המועצה האזורית שומרון הגישה תוכנית מתאר, תב"ע מסודרת ליישוב אביתר, לאחר שהוכח מעל לכל ספק שלא מדובר באדמה פרטית של אף אחד, אלא השטח הזה הוא אדמת מדינה, שרק החלטה פוליטית מונעת מלהסדיר אותה".

בית כנסת שנאטם במאחז אל מתן
בית כנסת שנאטם במאחז אל מתן | צילום: חדשות 10

התוכנית שהוגשה על ידי תושבי המאחז כוללת בניית 100 יחידות דיור, בשטח כולל של כ-95 דונם, כולל שטחים ציבוריים בהיקף של כ-2.5 דונם. כמו כן, הוגשו תוכניות לבניית בית כנסת, מועדון, מעונות, גנים וכן שטח של כ-9 דונם לבניית פארקים.

כזכור, היישוב אביתר הוקם לאחר הרצחו של אביתר בורובסקי לפני כשמונה שנים, ובנייתו התחדשה לפני כחודש לאחר הרצח של יהודה גוואטה בפיגוע ירי בצומת תפוח. כעת, ביישוב מתגוררות כ-50 משפחות, וכ-70 משפחות נוספות ממתינות להיכנס להתגורר במקום.