הנווט של אריק: נכדו של אריאל שרון יקבל בשבוע הבא כנפי טיס

מחוות השיקמים למסדר כנפיים: ר', נכדו של ראש הממשלה לשעבר שגדל בעוטף עזה, ישרת כנווט קרב בחיל האוויר ויגן על הבית. "אם הוא היה מוביל אותי - הייתי רץ אחריו לאן שהיה אומר"

זמן צפייה: 02:50

מחוות השיקמים למסדר כנפי הטיס: ר' יקבל בשבוע הבא את כנפי הטיס, ויתחיל לשרת כנווט קרב בחיל האוויר. מי שגדל כילד בדור הקסאמים של עוטף עזה, יעלה על מטוס קרב, ימריא לשמיים ויגן על המקום שהוא מכיר כל כך טוב - הבית בעוטף עזה.

‫‫את שמו המלא של ר׳ ואת פניו אי אפשר לחשוף, אבל את ייחוסו המשפחתי אי אפשר להסתיר: ר' הוא נכדו של ראש הממשלה לשעבר והאלוף במילואים אריאל שרון. הוא גם בנו של גלעד שרון, רב סרן במילואים ששרת ביחידת שלדג המובחרת. ר' אינו דומה לסבו רק במראה החיצוני. המורים של ר' בתיכון שער הנגב מספרים שהוא תמיד הסתיר את ייחוסו המשפחתי, אבל כבר בשלב מוקדם הם זיהו אצלו את התכונות של ראש הממשלה לשעבר והאיש שהוביל להכרעה במלחמת יום הכיפורים. ‫"יש ביניהם דמיון פיזי מאוד מאוד גדול. ואני חושבת שהוא קודם כול מאוד אהב את סבא שלו", סיפרה מיכל ווסר, אחת מהמורות שלימדו אותו.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"מאושרת להשתחרר": דלאל דאוד יצאה מהכלא אחרי 18 שנה
מחקר חושף: מדוע הכלב שלכם מסתכל עליכם בעיניים עצובות?

באזורי חנייה מסומנים: הכללים החדשים לקורקינטים שיתופיים בת"א

טקס סיום חיל האוויר
טקס סיום חיל האוויר | צילום: חדשות 13

‫אהרל'ה רוטשטיין, מנהל תיכון שער הנגב שבו למד ר', סיפר לחדשות 13: "הוא מסוג הילדים שאתה רואה ואומר 'הוא יהיה משהו'. זה לא קשור מאיפה באת ולא קשור לייחוס שלך". וווסר מעידה: "היו לנו הרבה שיחות עומק, הרבה חילוקי דעות כי אנחנו באים מכיוונים שונים לחלוטין. זה מה שהפך את השיח בינינו למעניין".

‫כולם העריכו שהוא יתגייס בעקבות סבו להצנחנים, אבל לא הופתעו כשעבר את הגיבוש לטייס, וגם לא כשסיים בהצלחה את המסלול המפרך כנווט קרב. גל צורי, אחד ממוריו של ר', סיפר: "הוא גם מאוד צנוע אבל מצד שני אני הייתי הולך אחריו. אם הוא היה מפקד שלי בצה"ל - אם הוא היה מוביל אותי אני הייתי רץ אחריו לאן שהוא אומר, אני סומך עליו".

ר' עם סבו, אריק שרון
ר' עם סבו, אריק שרון | צילום: אבי אוחיון, לע''מ

מסבא אריק האהוב, שלידו הוא גדל בחוות השקמים, הוא כבר נפרד לפני חמש שנים - אבל המורשת שלו תלווה אותו כל הזמן. "אני לא יודע אם הוא יילך לפוליטיקה" אומר צורי. "אני לא רוצה להתנבא, אבל אנחנו עוד נשמע על ר'".