שדרנית הרדיו שמירה אימבר הלכה לעולמה בגיל 79

הקריינית המיתולוגית של קול ישראל נפטרה לאחר שהחלה ביום שלישי האחרון בהליך לסיום חייה בבית הדיור המוגן שבו התגוררה בשנים האחרונות, לאחר שנים רבות של מאבק במחלת הסרטן. היא הותירה אחריה שתי בנות

שמירה אימבר
שמירה אימבר | צילום: פלאש 90

שמירה אימבר, שדרנית הרדיו המיתולוגית של קול ישראל, הלכה לעולמה היום (שישי) בגיל 79, לאחר שנים רבות שנאבקה במחלת הסרטן. אימבר נפטרה לאחר שהחלה בהליך לסיום חייה ביום שלישי האחרון בבית הדיור המוגן שבו התגוררה בשנים האחרונות, כשלצידה שתי בנותיה.

בעמוד הפייסבוק שלה כתבה אימבר ביום שלישי האחרון, לפני שקיבלה את הזריקה שהביאה לפטירתה: "הנה הגיע יום שלישי הטוב. פרידה. אני חשה צורך להיפרד. חייתי איתכם וביניכם עם אהבה עצומה, יצריות רבה והתרסה מתמדת. אני נפרדת בהשלמה, בשלווה ובנחת, מוקפת בתמיכה ובאהבה רבה. זכיתי במשפחה מופלאה, ובחברים נפלאים. תודה על החיים איתכם וביניכם. היו שלום".

אימבר נולדה בירושלים בשנת 1943 ונקראה על שם סבה, שמריהו אימבר, אחיו של נפתלי הרץ אימבר, מחבר ההמנון הלאומי "התקווה". היא גדלה בתל אביב, ולאחר שחרורה מצה"ל עברה ללמוד בברקלי שבקליפורניה. לאחר שובה לישראל הופיעה במחזמר "שיער", ולאחר שסיימה קורס של משחק רדיו החלה לעבוד כקריינית בקול ישראל.

שדרנית הרדיו שמירה אימבר, הייתה בהר הרצל בעת האסון
שדרנית הרדיו שמירה אימבר

אימבר שידרה כשלושים שנה בקול ישראל, ובשנת 2006 יצאה לגמלאות. בהמשך שידרה תוכנית יומית ברדיו ירושלים, ובשנת 2015 החלה להגיש תוכנית שבועית בגלי צה"ל. במשך מספר שנים הנחתה אימבר את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל לצדו של אריה אורגד.

אימבר הייתה בת זוגו של ד"ר שי גדיש, מומחה בתחום הביטוח שנפטר בשנת 2016. היא הותירה אחריה שתי בנות.