בערב שבת: מתנחלים דתיים יצאו לחלץ פלסטינים שאבדו במהלך טיול

25 תושבי חברון יצאו לטייל ונתקעו ללא מים ואוכל. חברי יחידת החילוץ "מגילות ים המלח", הגרים בהתנחלויות ליד ירושלים, נחלצו לסייע להם: "לא שאלנו שאלות. מבחינתנו פיקוח נפש הוא על כולם"

זמן צפייה: 05:05

בליל שבת האחרון אבדה קבוצת מטיילים פלסטינים בוואדי קלט שליד ירושלים. יחידת החילוץ "מגילות ים המלח", שרבים מחבריה דתיים, נחלצו לעזרתם במהלך סעודת השבת המשפחתית. גבי ברשישת, סגן מפקד יחידת החילוץ, אמר בריאיון לתוכנית "שש" כי חברי היחידה, בהם הדתיים, לא חשבו פעמיים לפני שמיהרו לצאת ולסייע בחילוץ, למרות חילול השבת.

"קיבלנו הודעה ממפקד היחידה שהמשטרה פנתה אלינו בבקשה לסייע לקבוצה של 25 פלסטינים שנתקעו בוואדי קלט. הם יצאו מחברון לטיול ב-9:00 בבוקר, עשר שעות לאחר מכן הם נתקעו בלי מים ובלי אוכל בקור", סיפר ברשישת. "היו שם ילדים ומבוגרים ואנשים שמתקשים ללכת ומישהו שכאבה לו הרגל כי הוא נפל ומישהי אחרת שקיבלה מכה בגב".

גבי ברשישת, סגן מפקד יחידת החילוץ
גבי ברשישת, סגן מפקד יחידת החילוץ | צילום: חדשות 13

לדבריו הם נקראים לחילוץ מטיילים באופן קבוע גם בשבתות ומבצעים זאת כחלק מהשגרה שלהם מבלי להבחין בין אלו שזקוקים לסיוע. "חלק גדול מחברי היחידה דתיים, גם מי שלא דתי מקיים סעודת שבת עם המשפחה בבית. כולנו, גם הדתיים, לא שאלנו הרבה שאלות ויצאנו. מבחינתנו פיקוח נפש הוא על כולם. היו לנו מקרי חילוץ רבים בשבת והיו לנו אירועים גם ביום כיפור של פלסטינים".

חילוץ המטיילים הפלסטינים
חילוץ המטיילים הפלסטינים | צילום: חדשות 13

ברשישת סיפר גם קבוצת המטיילים הופתעה לפגוש אותם ושמחה מאוד שהגיעו לחלצה: "היה קשה לדבר, כי הם דיברו רק בערבית. אבל הם מאוד התרגשו לראות אותנו, מאוד שמחו. הם הודו לנו בערבית ובאנגלית ובלחיצות ידיים. מבחינתנו זה מובן מאליו – אנשים תקועים בלילה, חושך מצרים בחוץ, אנחנו מבינים שקר להם ואני לא חושב שאצל מישהו שהיה בחילוץ עלתה השאלה אם לצאת או לא לצאת".