המכון למחקרי ביטחון לאומי מתריע: "יש לעצור מיד את החקיקה"

בהתרעה אסטרטגית ראשונה שמגיעה מה-INSS, נמסר כי המשך קידום המהפכה המשפטית יפגע קשות ביכולתה של ישראל להתמודד מול אויביה ולהמשיך לזכות בתמיכת ידידיה ובראשם ארה"ב, ויחבל באיתנותה הכלכלית. "אסור לסכן את קיומה של מדינת ישראל"

עימותים בבני ברק
מחאת המילואימניקים | צילום: פלאש 90

המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) הוציא הבוקר (שלישי) לראשונה התרעה אסטרטגית בנוגע לחקיקת המהפכה המשפטית - ומזהיר כי אם החקיקה לא תיעצר מיד קיומה של מדינת ישראל יהיה בסכנה.

"המכון למחקרי ביטחון לאומי רואה מחובתו להוציא לראשונה התרעה אסטרטגית", נמסר, "קידום הרפורמה המשפטית מחולל כבר עכשיו משבר פנימי חסר תקדים, המעצים את האיומים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים המעצבים לפנינו".

עוד נמסר: "אנו מתריעים כי המשך המהלך יפגע קשות בחוסן החברתי, ברוח צה"ל ובתפקודו; יפחית מיכולתה של ישראל להתמודד מול אויביה ולהמשיך לזכות בתמיכת ידידיה ובראשם ארה"ב, ויחבל באיתנותה הכלכלית ובפרט בהיי טק".

"מכאן שיש לעצור מידית את חקיקת הרפורמה ולהניח לעת עתה לעיסוק בה. במקום זאת יש להתמקד עם איומים אלה, באיחוי הקרעים ובשיקום הלכידות והחוסן החברתי. בקרוב נציין 75 שנה להקמתה של מדינת ישראל, יובל שנים למלחמת יום הכיפורים. אסור לסכן שוב את קיומה של מדינת ישראל".

מטה INSS באוניברסיטת תל אביב, המכון למחקרי ביטחון לאומי
מטה INSS באוניברסיטת תל אביב | צילום: Amit A. / מתוך ויקיפדיה

המכון למחקרי ביטחון לאומי הוא מכון מחקר עצמאי חיצוני של אוניברסיטת תל אביב, אשר שוכן במתחם האוניברסיטה, ועוסק בתחומים הקשורים בעיקר לביטחון הלאומי של ישראל. בראש המכון עומד פרופסור מנואל טרכטנברג.