בן 12 במצב קשה לאחר שנפצע ממדחף של סירה בכנרת

הילד, תושב נהריה, נפצע קשה בגפיו ובגבו ממנוע של סירה. הוא פונה לחוף כשהוא מחוסר הכרה, כאשר צוות מד"א הצליח להחזיר לו את הדופק ולאחר מכן פינה אותו לבית החולים פוריה בטבריה

זמן צפייה: 00:17

ילד בן 12 מנהריה נפצע באורח קשה הבוקר (שישי) לאחר שנפגע בגבו ובגפיו ממדחף של סירה במהלך שייט בכנרת. הוא פונה באמבולנס-סירה כשהוא מחוסר הכרה, טופל בחוף על ידי צוות מד"א שביצע בו פעולות החייאה, ולאחר שהדופק חזק הוא פונה למרכז הרפואי פוריה בטבריה.

פראמדיק מד"א שלום ביטון, שהיה על סירת האמבולנס, סיפר: "קיבלנו דיווח על נער שנפצע ממדחף סירה בעומק הכנרת ונמשה מחוסר הכרה לסירה של השיטור הימי. חברנו אליו בסמוך למעגן ועברנו לסירה שלהם עם כל הציוד הרפואי הנדרש. השוטרים התחילו בטיפול רפואי ראשוני ואנחנו ביצענו פעולות החייאה מתקדמות תוך כדי שיט חזרה לחוף. המשכנו בפעולות ההחייאה תוך כדי החבירה לניידת טיפול נמרץ שלנו שהמתינה במעגן וכאשר ליבו שב לפעום הוא פונה לבית החולים במצב קשה מאוד כשהוא מונשם".

חיפושים אחר הצעיר הנעדר בכנרת
סירת אמבולנס בכנרת (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

חובשי איחוד הצלה מאיר חיון ואסף בנטל סיפרו: "הנער הובא ע"י השיטור הימי כשהוא ללא דופק ונשימה. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ולאחר מכן הוא הועלה לניידת טיפול נמרץ תוך המשך פעולות ההחייאה. נמסר לנו כי במהלך הפינוי שב ליבו לפעום ובשלב זה מצבו מוגדר קשה".