"תהיו חזקים": יום ההולדת העצוב של גדי ודולב בשבי

גדי מוזס מציין את יום הולדתו ה-80, ודולב יהוד בן 36 - כשהם עדיין מוחזקים בשבי חמאס. משפחותיהם, שמחכות להם בבית, בירכו אותם: "יום הולדת שמח, תהיו חזקים. נעשה הכול כדי להחזיר את כולם"

זמן צפייה: 00:08

היום (שלישי) מציין גדי מוזס יום הולדת 80, ודולב יהוד חוגג את יום הולדתו ה-36 - כשהם נמצאים בשבי חמאס. מוזס, שנחטף מביתו בניר עוז, הוא אחד החטופים המבוגרים שמחכים לחזור הביתה כבר מעד 150 ימים. בארץ ממתינים לו שלושת ילדיו ועשרה נכדיו. זוגתו ב-19 האחרונות, אפרת כץ, נרצחה בידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. בתה של אפרת, דורון כץ־אשר, ושתי בנותיה, אביב ורז, נחטפו לעזה ושוחררו במסגרת עסקת החטופים הראשונה. ב־7 באוקטובר נחטפה גם אשתו לשעבר מרגלית, וגם היא שוחררה.

לכבוד יום הולדתו, משפחתו צילמה סרטון מרגש ובו הם מאחלים לו "לסבאוש, מזל טוב, תישאר חזק. אוהבים, מתגעגעים ומחכים לך".

יאיר מוזס, בנו של גדי, מסר: "אני רוצה לבקש ממנו שיחזיק מעמד. אנחנו יודעים כמה בוודאי קשה לו פיזית ונפשית. לא נוותר ולא נשקוט עד שהוא וכל החטופים יחזרו הבית בשלום. אנחנו רק צריכים שהוא יחזיק מעמד בחיים, ואנחנו נעשה ונדאג שיחזור אלינו. זו משימה לאומית ממדרגה ראשונה וצריך שכולם יהיו שותפים להבנה שזו המשימה הכי חשובה ודחופה שיש. עכשיו הזמן להחזיר את החטופים והנרצחים הביתה, אחרת נחזיר ארונות".

Whatsapp Image 2024 03 12 At 2

לדולב יהוד, גם הוא נחטף מביתו בניר עוז, מחכים אשתו סיגל וארבעת ילדיו רז (8), יותר (7), רון (4), ודור (5 חודשים) - אותה לא זכה לראות.

בתו רזי כתבה לאביה לכבוד יום הולדתו: "אבא, שיהיה לך הרבה אהבה ואושר. ביחד ננצח. הם לא יקחו אותך, אתה שלנו, הבית שלך זה פה איתנו".

ברכת יום הולדת לדולב יהוד

סיגל אשתו כתבה לו: "כמה געגוע, הלב נשבר. כמה אתה חסר, כמה אני צריכה אותך. רז שאלה אותי אתמול אם תגיע ליומולדת שלך, כמה תקווה ותמימות יש בה. היא שוברת אותי ובו זמנית מחזקת אותי. כמה ילדה בת 8 עוברת בחייה הקצרים והתמימים, כמה רוע יש מסביב שאנחנו צריכים להדוף ולרפד. הלוואי והרוע ייעלם והתמימות והתקווה ימלאו אותנו מחדש. שולחים לך כוחות להחזיק מעמד".