מאלפי נוסעים ביום – למקום שומם: כך נראה היום שדה דב

81 שנים של טיסות בשדה התעופה שבתל אביב הסתיימו באקורד צורם - והבוקר המקום כבר היה ריק מאדם. בנתב"ג נערכים לעידן החדש, אבל תושבי אילת מאמינים שמדובר במכת מוות לעיר

זמן צפייה: 03:04

81 שנים של טיסות אזרחיות בשדה דב הסתיימו אתמול (ראשון) באקורד צורם, והבוקר שדה התעופה היה שומם ונטוש – כאילו לא עברו בו מיליוני נוסעים.

יותר מ-27 אלף טיסות המריאו משדה דב לאילת במהלך 2018, ובהן יותר מ-817 אלף נוסעים. 6,020 טיסות בלבד יצאו במהלך אותה השנה מנתב"ג לאילת, עם 592 אלף נוסעים.

עוד בחדשות 13:

צניחה במספר הטיסות והקפאת פרויקטים: ההשלכות של סגירת שדה דב

רה"מ הודיע כי שדה דב ייסגר; תושבי אילת זרקו את תעודות הזהות

שדה דב
שדה דב הבוקר

למרות שעל פני השטח לא רואים באילת שום הבדל בין אתמול להיום, כולם בעיר מאמינים שסגירת שדה דב היא מכת מוות לעיר, לתושבים ולתיירות הפנים. "זה מקשה מאוד", סיפר מאור אמין, תושב העיר. "אני כבר לא רוצה לטוס".

בנתב"ג נערכו לעידן החדש עם מערכת בידוק משודרגת, עמדות צ'ק אין נוספות ושערים למטוס. למרות המאמץ והתקציב של רשות שדות התעופה, וההבטחות התקציביות לעיר - המבחן האמיתי של השפעת סגירת שדה דב על אילת יימשך הרבה יותר מיממה אחת.

שדה דב, ארכיון
שדה דב, ארכיון | צילום: החדשות 13

כאמור, אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט שאין דרך לעצור את פינויו של שדה התעופה שדה דב. מראש הממשלה נמסר כי לאחר דיונים מעמיקים עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', היועצים המשפטיים וגורמי המקצוע, החליט כי כל ניסיון לעשות זאת יעלה למדינה מיליארדי שקלים ויגרום למדינה לנזק כבד. בתגובה להודעה על ההחלטה, הצטלמו תושבי אילת כשהם זורקים את תעודות הזהות שלהם במחאה.

בימים האחרונים, כזכור, מחו רבים כנגד הסגירה המתוכננת של שדה התעופה. ברקע מחאה זו, הורה נתניהו באישור היועמ"ש להביא לממשלה בתוך שלושה שבועות תוכנית לפיתוח העיר אילת בהיקף של 400 מיליון שקלים. לדבריו, שר האוצר וצוותו התחייבו להעמיד את המקור התקציבי לתוכנית. בנוסף הודיע ראש הממשלה כי הוחלט על הקמת צוות שרים בראשותו שיוודא ביצוע של התכנית לפיתוח העיר אילת, ולדבריו הוא סיכם עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על "הבטחת רציפות התחבורה התעופתית לאילת דרך נתב"ג באותה תדירות שקיימת היום בין אילת לשדה דב".

עוד נמסר מנתניהו כי גובשו שורת החלטות והטבות לטובת הנוסעים, כמו גם תמריצים לרופאים, ובהם: הטבות לחולים מאילת שמקבלים טיפול רפואי במרכז כמו מימון מונית חינם מנתב"ג לבית החולים ובחזרה. מימון מעטפת לחולים כרוניים הכוללת מונית מפתח הבית לשדה התעופה רמון, מימון טיסה, מימון מונית לבית החולים ומימון לינה.