אסף גרניט מנסה להציל את המסעדה של דין שנהרג באסון המעלית

כשענף המסעדנות שוב חוטף מכה אנושה בשל הסגר, השף המצליח יוצא למסע כדי להציל כמה מהמסעדות שהנגיף מאיים לסגור. הפעם - "מנצ'וק" של דין שושני שנספה באסון המעלית יחד עם בת זוגו • חלק א'

זמן צפייה: 12:02

כשמדינת ישראל נמצאת עמוק בתוך הסגר שני, ענף המסעדנות חוטף בפעם השנייה מכה כלכלית כואבת ורבים אינם יודעים האם ישרדו אותה. בעקבות כך, החליט השף אסף גרניט, אחד המסעדנים המצליחים בארץ ובעולם, ליתרום מניסיונו לבעלי המסעדות כיצד עליהם לעבור את המשבר הצפוי. התחנה הראשונה במסע שלו היא מסעדת "מנצ'וק" השכונתית שנסגרה בגלל הקורונה. את המסעדה פתחו דין שושני וחברתו סתיו הררי, שניספו שלושה חודשים בלבד לאחר מכן באסון המעלית.

"מנצ'וק" זה לא רק שם המסעדה, אלא מנת הדגל שדין המציא. האתגר של אסף גרניט הוא לנסות ולהחיות את המנה: "פעם ראשונה בחיים שאני מנסה לשחזר מנה שמי שהכין אותה במקור לא יכול לתקן אותי או לייעץ לי. אני מודה שזה מלחיץ", אמר. ציון שושני, אביו של דין, הוסיף כי "כל מנה שאתה מוציא עכשיו - זה כמו ילד שאתה יולד לו". מה שגרם לאסף להתחיל את הניסיון הזה מלכתחילה היה רצונם של הוריו להפעיל מחדש את המסעדה שנסגרה במרץ.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתום שעות של דיונים, קבינט הקורונה הכריע: סגר מלא מיום שישי

כ"ץ: "בשום מקום בעולם לא רוצים לסגור כך את המשק – אני אאבק"

מפקד המשטרה האחראי בשטח על ההפגנות בבלפור נמצא חיובי לקורונה

מנצ'וק - מנת הדגל של דין שושני ז''ל
מנצ'וק - מנת הדגל של דין שושני ז''ל | צילום: חדשות 13

מעבר לעניין הקולינרי, לדין היה רעיון להקים מסעדה שכונתית, כזאת שהחבר'ה יגיעו אליה בסוף היום או לצהריים, מקום שיגלם את המחשבות והערכים עליהם הוא גדל. הוא ושותפו למסעדה ראו את העסק בדמיון שלהם ורצו להקים עסק שיהיה חברתי, וכזה שתומך בנוער בסיכון. לאחר שדין ניסה כמה גרסאות שונות למנה, נולד לו רעיון למאכל חדש - ממרח ירקות שעליו יש ירקות צרובים, ביצה עלומה, חלב, שלושה מטבלים ולחם. גרניט, שהיה סקרן לבשל אותה בעצמו - אהב את המנה.

"אני יכול להגיד לכם שאם הייתי חושב שזה חסר סיכוי, אז בצער רב הייתי אומר לכם: 'חבר'ה, תיפרדו'", אמר גרניט להורים של דין וסתיו. "יש מאחורי הסיפור כאן המון רגש שיכול להתפרץ החוצה. וכשהרגש במסעדה מתפרץ החוצה, הלקוחות מרגישים" הוסיף. ברמה הפרקטית יש כאן לא מעט עבודה, כדי להפוך את מה שהיה לדין בראש למקום מסודר ומובנה עם תכנית עסקית שתעבוד. "תראה, אנחנו מדברים וזה נשמע כמו פנטזיה אבל בפעם הבאה שאתה תהיה פה ותצלם, יהיה פה תור. אני אומר לך", אמר גרניט.