העדות של סהר בת ה-16 מהשבי: "פחדתי למות מהטילים של ישראל"

סהר קלדרון, בת ה-16 שנחטפה מביתה בניר עוז יחד עם אחיה ארז בן ה-12, ושוחררה עמו אחרי 52 ימים בעזה, התראיינה ל"ניו יורק טיימס", וסיפרה על הימים בשבי: "מי שנמצא שם לא יודע שום דבר על מה שקורה בחוץ, זה חוסר אונים". על התנאים בשבי: "אנשים שם היו רעבים כל הזמן ולא היה מה לעשות עם זה"

זמן צפייה: 03:53

סהר קלדרון, בת ה-16 שנחטפה מביתה בקיבוץ ניר עוז יחד עם אחיה ארז בן ה-12, ושוחררה עמו בפעימה הרביעית של עסקת החטופים אחרי 52 ימים בשבי בעזה, התראיינה היום (שישי) ל"ניו יורק טיימס", וסיפרה על הימים בשבי: "לא היה אור יום, לא הייתה תחושת זמן. שמעתי את כל הפיצוצים של ישראל, פיצוצים מאוד גדולים, והיו המון פעמים שאמרתי לעצמי - בסוף אני אמות מהטילים של ישראל ולא מהחמאס".

"נכנסו לתוך עזה, פחד מוות", סיפרה סהר על יום החטיפה, "מי שנמצא בשבי לא יודע שום דבר על מה שקורה בחוץ. זה חוסר אונים. אני לא ידעתי כמה חטופים היו, חשבתי שזה אני והאנשים שהייתי איתם, לא ידעתי שום דבר".

על התנאים בשבי היא סיפרה: "כשהייתי שם התנאים היו ממש קשים, הייתי רעבה, אנשים שם היו רעבים כל הזמן ולא היה מה לעשות עם זה. כל השאלות שהיו לי כשהייתי שם זה מתי אני אצא מכאן, האם אראה את המשפחה שלי שוב, האם אחזור לחיים הרגילים שלי"

על היום בו חזרה לישראל סיפרה סהר: "אמרו לי שאני חוזרת לישראל שעה לפני, הייתי בטוחה שהם משקרים לי, עד שבאו ובאמת לקחו אותי. פגשתי את אח שלי ארז כמה רגעים לפני שהעבירו אותנו לצלב האדום. הייתי כל כך שמחה לראות אותו, התחלתי לבכות ואמרתי לעצמי שלפחות יש לי אותו, כי לא ידעתי שום דבר".

לסיום אמרה סהר: "כשהגעתי לישראל אמרתי לעצמי - אני הגעתי לישראל אבל מה עם אבא שלי שנשאר מאחור? למה הוציאו חלק מהאנשים וחלק נשארו שם? זה לא בסדר. הם סובלים שם ובכל יום שעובר הם יותר סובלים, הם מרגישים אותו שם, וכשאני הייתי שם אני גם הרגשתי ששכחו אותי".

סהר וארז קלדרון
סהר וארז קלדרון

האחים סהר וארז קלדרון נחטפו מביתם בקיבוץ ניר עוז יחד עם אביהם עופר, ובסרטון שהופץ על-ידי חמאס נראה ארז כשהוא מוחזק על-ידי מחבלים שגוררים אותו בחולצתו. אם המשפחה, הדס קלדרון, היא מהקולות הבולטים במטה משפחות החטופים. סבתם של סהר וארז, כרמלה דן, נרצחה בקיבוץ יחד עם נכדתה נויה, בעלת צרכים מיוחדים. אבי המשפחה עופר עדיין בשבי בעזה.