קיבוץ בארי ומטה החטופים הודיעו: סהר ברוך נרצח בשבי חמאס

בן ה-25 נחטף מביתו, לאחר שאחיו עידן נרצח ב-7 לאוקטובר. דודתו סיפרה: חודש לפני הוא חזר מהטיול הגדול בדרום אמריקה, הוא נרשם באוניברסיטת בן גוריון, אבל לא הספיק ללמוד אפילו יום אחד"  

זמן צפייה: 04:00

קיבוץ בארי ומטה משפחות החטופים פרסמו היום (שבת) הודעה משותפת, בה הודיעו על הירצחו של סהר ברוך בן ה-25 בשבי חמאס. בהודעה נכתב: "בצער רב ובלב שבור אנו מודיעים על הירצחו של סהר ברוך שנחטף מביתו על ידי מחבלי חמאס לעזה ביום שבת השחור ונרצח שם. אחיו עידן נרצח על ידי חמאס בשביעי לאוקטובר. אנו משתתפים בצערם הקשה מנשוא של הוריו, תמי ורוני, אחיו, גיא וניב, משפחתו וכל אוהביו".

דודתו של סהר ברוך, מירב ברקאי, סיפרה: "סהר נרצח כשהוא בן 25, היה לו יום הולדת, בשבי. הוא היה רשום ללימודים בבן גוריון, אבל לא למד אפילו יום אחד. ביום רביעי שאחרי 7 באוקטובר היינו אמורים לנסוע לבאר שבע לבחור דירה ולעשות סיור קפיטריות, ובראשון שאחרי זה היה אמור להתחיל ללמוד".

"בערך חודש לפני 7 באוקטובר הוא חזר מהטיול הגדול בדרום אמריקה, ולפני זה הוא גם עשה חלקים משביל ישראל", הוסיפה, "הוא היה שחקן שח מצויין, אהב סרטי אנימה ומד"ב. הוא היה חד, חכם וריאלי והיה לו הומור מטומטם ונחמד. הוא אח שני מבין ארבעה אחים, להורים תמי ורוני.

סהר ברוך
סהר ברוך | צילום: מטה משפחות החטופים

על נסיבות חטיפתו של סהר סיפרה דודתו: "ב-7 באוקטובר סהר היה בבית אמו, יחד עם אחיו עידן. הם היו רק שניהם שם. כבר בשעה מוקדמת יחסית בבוקר נזרקו לתוך הבית רימונים, ועידן נפצע מרסיסים. במשך כל הזמן סהר טיפל בעידן. הם נכנסו לממ"ד וניסו להינעל מבפנים - אבל לא הצליחו; אז הם סגרו את עצמם מבפנים בעזרת ארון. המחבלים הציתו את הבית, ולמרות ההבנה של הסכנה בחוץ, הם החליטו לקפוץ החוצה".

"סהר עוד הספיק להגיד לאמו: 'למות בשריפה זה יותר כואב'. ככל הנראה עידן קפץ ראשון, וסהר נשאר לחפש את המשאף של עידן. הקשר איתם התנתק בערך ב-12:00. כמה ימים אחר כך התבשרנו על זיהוי ודאי של עידן, שהתברר שנורה בראשו. כל העת סהר נחשב כנעדר, ורק כשלושה שבועות לאחר מכן התבשרנו שהוא נחטף, ומלבד זאת לא היה ידוע עוד שום פרט לגביו. ב-7 באקוטובר, בבית אחר, נרצחה גם סבתו, והוא ככל הנראה לא ידע על כך".

איתן לוי, נחטף וגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה
איתן לוי, נחטף וגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה

אתמול עודכנה משפחתו של איתן לוי, נהג מונית בן 53 מבת ים, כי הוא נרצח וגופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה. לוי הסיע ידידה לקיבוץ בארי כאשר החלה מתקפת הפתע של חמאס על ישראל, ועד כה הוא הוגדר כחטוף.